000 02287nab a2200385 c 4500
001 vtls000724498
003 RU-ToGU
005 20210922105058.0
007 cr |
008 200922|2020 ru s a eng d
024 7 _a10.17223/15617793/456/23
_2doi
035 _ato000724498
040 _aRU-ToGU
_brus
_cRU-ToGU
100 1 _aNurdin, Kevin
_9503818
245 1 0 _aLanguage and culture in the classroom space: the case study of a foreign language assistant in Russia
_cK. Nurdin, D. DeWitt, A. V. Sukhoverkhov
246 1 1 _aЯзык и культура в процессе обучения: из опыта ассистента иностранного языка в России
336 _aТекст
337 _aэлектронный
504 _aБиблиогр.: 72 назв.
520 3 _aThis article presents the results of a case study that puts the classical and new educational models and methods to the test through practical implementation by a French foreign language assistant in Russia. On that basis, the authors revise the modern theories of language and intercultural communication. The research emphasises that for the efficient acquisition of foreign language and the development of cultural competences it is necessary to design a “learning microculture” and unique “ecology” of the classroom.
653 _aобучение иностранным языкам
653 _aметоды обучения иностранным языкам
653 _aобучающая микрокультура
653 _aязыки-посредники
653 _aневербальное общение
653 _aмежкультурная коммуникация
655 4 _aстатьи в журналах
_9745982
700 1 _aDeWitt, Doroti
_9503819
700 1 _aSukhoverkhov, A. V.
_9503820
773 0 _tВестник Томского государственного университета
_d2020
_g№ 456. С. 197-204
_x1561-7793
_w0065-98160
852 4 _aRU-ToGU
856 4 _uhttp://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000724498
908 _aстатья
999 _c469268