Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Image from Google Jackets
Normal view MARC view

Концепт высшее образование в дискурсе российских СМИ 2012-2017 гг. Т. С. Рябова

By: Рябова, Тамара СергеевнаMaterial type: ArticleArticleOther title: Concept higher education in Russian mass media discourse in 2012-2017 [Parallel title]Subject(s): концепт "высшее образование" | медийный дискурс | средства массовой информацииGenre/Form: статьи в сборниках Online resources: Click here to access online In: Актуальные проблемы лингвистики и литературоведения. Вып. 21 : сборник материалов VII XXI Международной научно-практической конференции молодых ученых 16-18 апреля 2020 г. Вып. 21. С. 30-35Abstract: В статье выявляются состав и специфика реализации ядерных признаков концепта «высшее образование», представленного в отечественных СМИ 2012– 2017 гг. и отражающего результаты медийной интерпретации отечественного образования как социального института. Специфика медийного представления концепта рассматривается в сопоставлении с проводимой в это время реформы российского образования. The content and peculiarities of the implementation of the nuclear features of the concept «higher education» presented in the national media in 2012-2017 and reflecting the results of the media interpretation of national education as a social institution are revealed in the article. The specificity of media representation of the concept in comparison with the conducting reform of the higher education is considered.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Библиогр.: 5 назв.

В статье выявляются состав и специфика реализации ядерных признаков
концепта «высшее образование», представленного в отечественных СМИ 2012–
2017 гг. и отражающего результаты медийной интерпретации отечественного
образования как социального института. Специфика медийного представления
концепта рассматривается в сопоставлении с проводимой в это время реформы
российского образования.

The content and peculiarities of the implementation of the nuclear features of the
concept «higher education» presented in the national media in 2012-2017 and
reflecting the results of the media interpretation of national education as a social
institution are revealed in the article. The specificity of media representation of the
concept in comparison with the conducting reform of the higher education is
considered.

There are no comments on this title.

to post a comment.