Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Image from Google Jackets
Normal view MARC view

Анализ семиотической структуры кинематографа Ю. М. Лотманом А. Д. Дибров, Е. В. Вычужанина

By: Дибров, Артем ДенисовичContributor(s): Вычужанина, Елена ВладимировнаMaterial type: ArticleArticleOther title: Analysis of the semiotic structure of the cinema by Yu. M. Lotman [Parallel title]Subject(s): Лотман, Юрий Михайлович 1922-1993 Семиотика кино и проблемы киноэстетики | семиотика кино | семиотические системы искусстваGenre/Form: статьи в сборниках Online resources: Click here to access online In: Язык и культура. Ч. 1 : сборник статей XXIX Международной научной конференции 16-18 октября 2018 г. Ч. 1. С. 35-40Abstract: Данная статья, основанная на исследовании Ю.М. Лотмана «Семиотика кино и проблемы киноэстетики», исследует семиотическую структуру кинематографа. В кинематографе происходит взаимодействие между двумя семиотическими системами. Данные системы образуют два способа коммуникации: один, когда передаваемым сообщением является текст, и другой, когда передаваемым сообщением выступает изображение. Рассматривается специфика кино как идейно-художественного направле- ния в искусстве XX века, при этом основное внимание акцентируется на семиотическом аспекте. Abstract. This article, based on the research «Semiotics of cinema» by Yu.M. Lotman, investigates the semiotic structure of cinematography. As for the cinema, there is an interaction between two different semiotic systems. These systems generate two methods of communication which can be found in cinematography: the first - when the transmitted message is the text; and the other - when the message is the image. The specificity of the cinema as a conceptual and artistic movement in the art of the XX century is considered in this paper.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Библиогр.: 3 назв.

Данная статья, основанная на исследовании Ю.М. Лотмана
«Семиотика кино и проблемы киноэстетики», исследует семиотическую
структуру кинематографа. В кинематографе происходит взаимодействие
между двумя семиотическими системами. Данные системы образуют два
способа коммуникации: один, когда передаваемым сообщением является
текст, и другой, когда передаваемым сообщением выступает изображение.
Рассматривается специфика кино как идейно-художественного направле-
ния в искусстве XX века, при этом основное внимание акцентируется на
семиотическом аспекте.
Abstract. This article, based on the research «Semiotics of cinema» by
Yu.M. Lotman, investigates the semiotic structure of cinematography. As for
the cinema, there is an interaction between two different semiotic systems.
These systems generate two methods of communication which can be found in
cinematography: the first - when the transmitted message is the text; and the
other - when the message is the image. The specificity of the cinema as a conceptual
and artistic movement in the art of the XX century is considered in this
paper.

There are no comments on this title.

to post a comment.