Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Image from Google Jackets
Normal view MARC view

Типология развивающих изданий для детей Т. А. Титоренко

By: Титоренко, Татьяна АлексеевнаMaterial type: ArticleArticleOther title: Typology of developing editions for children [Parallel title]Subject(s): типология изданий | младший школьный возраст | типологические особенности | развивающее изданиеGenre/Form: статьи в сборниках Online resources: Click here to access online In: Актуальные проблемы лингвистики и литературоведения. Вып. 18, т. 2 : сборник материалов IV XVIII Международной конференции молодых ученых 20-22 апреля 2017 г. Вып. 18, т. 2 : Литературоведение. С. 183-185Abstract: В статье рассматривается понятие «развивающее издание», отсутствующее в книговедческой литературе и  ГОСТах. На основании психологических исследований о  когнитивной области развития ребенка дается определение данного типа издания, характеризуются его типологические особенности, предложена классификация, развивающих изданий, представленных на современном книжном рынке. The article deals with the notion of «developmental publication», which is absent in bibliographic literature and in state educational standards. On the basis of psychological research on the cognitive development of the child, a definition of this type of publication is given, its typological features are characterized, classification is offered, developing publications presented in the modern book market.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
No physical items for this record

Библиогр.: 4 назв.

В статье рассматривается понятие «развивающее издание», отсутствующее в книговедческой литературе и  ГОСТах. На основании психологических исследований о  когнитивной области развития ребенка дается определение данного типа издания, характеризуются его типологические особенности, предложена классификация, развивающих изданий, представленных на современном книжном рынке.
The article deals with the notion of «developmental publication», which is absent in bibliographic literature and in state educational standards. On the basis of psychological research on the cognitive development of the child, a definition of this type of publication is given, its typological features are characterized, classification is offered, developing publications presented in the modern book market.

There are no comments on this title.

to post a comment.