Normal view
MARC view
Genetics affects choice of academic subjects as well as achievement (Record no. 485868)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 02333nab a2200337 c 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000565696 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20220525172047.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr | |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 170327|2016 enk s a eng d |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1038/srep26373 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000565696 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | RU-ToGU |
Код языка каталог. | rus |
Служба, преобразующая запись | RU-ToGU |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Genetics affects choice of academic subjects as well as achievement |
Ответственность | K. Rimfeld, Z. Ayorech, P. S. Dale [et.al.] |
504 ## - Библиография | |
Библиография | Библиогр.: 32 назв. |
520 3# - Аннотация | |
Аннотация | We have previously shown that individual differences in educational achievement are highly heritable throughout compulsory education. After completing compulsory education at age 16, students in England can choose to continue to study for two years (A-levels) in preparation for applying to university and they can freely choose which subjects to study. Here, for the first time, we show that choosing to do A-levels and the choice of subjects show substantial genetic influence, as does performance after two years studying the chosen subjects. Using a UK-representative sample of 6584 twin pairs, heritability estimates were 44% for choosing to do A-levels and 52–80% for choice of subject. Achievement after two years was also highly heritable (35–76%). The findings that DNA differences substantially affect differences in appetites as well as aptitudes suggest a genetic way of thinking about education in which individuals actively create their own educational experiences in part based on their genetic propensities. |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | генетика |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | образовательные достижения учащихся |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | успеваемость |
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма | |
Жанр/форма | статьи в журналах |
9 (RLIN) | 745982 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Rimfeld, Kaili |
9 (RLIN) | 166382 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Dale, Philip S. |
9 (RLIN) | 135759 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Kovas, Yulia V. |
9 (RLIN) | 99181 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Plomin, Robert |
Дата | 1948- |
9 (RLIN) | 481653 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Ayorech, Ziada |
9 (RLIN) | 515100 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Scientific Reports [Еlectronic resource] |
Место и дата издания | 2016 |
Прочая информация | Vol. 6. P. 26373 (1-9) |
ISSN | 2045-2322 |
852 4# - Местонахождение единицы хранения | |
Код организации-хранителя | RU-ToGU |
856 7# - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000565696">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000565696</a> |
908 ## - Параметр входа данных | |
Параметр входа данных | статья |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 485868 |
No items available.