Normal view
MARC view
Personality, behavioral strengths and difficulties and performance of adolescents with high achievements in science, literature, art and sports (Record no. 479843)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 03280nab a2200445 c 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000795696 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20220804145848.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr | |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 210319s2020 enk s a eng d |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1016/j.paid.2020.109917 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000795696 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | RU-ToGU |
Код языка каталог. | rus |
Служба, преобразующая запись | RU-ToGU |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Personality, behavioral strengths and difficulties and performance of adolescents with high achievements in science, literature, art and sports |
Ответственность | K. A. Papageorgiou, M. Likhanov, G. Constantini [et al.] |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | Текст |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | электронный |
504 ## - Библиография | |
Библиография | Библиогр.: с. 109917(10-11) |
520 3# - Аннотация | |
Аннотация | Individual variation in personality is related to differences in behavioral difficulties and achievement in unselected samples, and in samples selected for high achievement in various domains. This is the first study to explore and compare the connections between self-report measures of personality (Big Five and Dark Triad), behavioral strengths and difficulties, and school achievement in four tracks of high-achieving adolescents (N = 1179) selected based on their exceptional performance in: Science, Arts, Sports and Literature. Personality was more strongly related to behavioral strengths and difficulties than to achievement in all tracks. As such, personality traits may be indirectly linked with achievement via behavioral strengths and difficulties. For example, narcissism correlated negatively with behavioral difficulties but did not significantly correlate with achievement. However, achievement was correlated negatively with behavioral difficulties. Network analyses indicated that teacher-awarded grades, but not anonymous exam grades, were weakly connected with personality. Specifically, teachers awarded higher grades to students with more ‘desirable’ personality traits such as high agreeableness. Results also showed track differences in the networks of personality, behavior and achievement. These findings are discussed in the context of personality as a resilience factor against behavioural difficulties and as a contributor to school achievement in gifted adolescents. |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | одаренные подростки |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | темная триада |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | личность |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | работоспособность подростков |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | Большая пятерка (психология) |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | сильные стороны |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | трудности поведения |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | достижения |
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма | |
Жанр/форма | статьи в журналах |
9 (RLIN) | 745982 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Papageorgiou, Kostas A. |
9 (RLIN) | 198180 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Likhanov, Maxim V. |
9 (RLIN) | 809393 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Constantini, Giulio |
9 (RLIN) | 510476 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Tsigeman, Elina S. |
9 (RLIN) | 809395 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Zaleshin, Mikhail S. |
9 (RLIN) | 99169 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Budakova, Anna V. |
9 (RLIN) | 99170 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Kovas, Yulia V. |
9 (RLIN) | 99181 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Personality and individual differences |
Место и дата издания | 2020 |
Прочая информация | Vol. 160. P. 109917(1-11) |
ISSN | 0191-8869 |
852 4# - Местонахождение единицы хранения | |
Код организации-хранителя | RU-ToGU |
856 4# - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000795696">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000795696</a> |
908 ## - Параметр входа данных | |
Параметр входа данных | статья |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 479843 |
No items available.