Normal view
MARC view
Cognition, emotion, and arithmetic in primary school: A cross-cultural investigation (Record no. 474257)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 03431nab a2200445 c 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000788011 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922110123.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr | |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 201111|2018 xxu s a eng dd |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1111/bjdp.12248 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000788011 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | RU-ToGU |
Код языка каталог. | rus |
Служба, преобразующая запись | RU-ToGU |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Cognition, emotion, and arithmetic in primary school: A cross-cultural investigation |
Ответственность | M. Rodic, J. Cui, S. B. Malykh [et al.] |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | Текст |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | электронный |
504 ## - Библиография | |
Библиография | Библиогр.: с. 270-276 |
520 3# - Аннотация | |
Аннотация | The study investigated cross-cultural differences in variability and average performance in arithmetic, mathematical reasoning, symbolic and non-symbolic magnitude processing, intelligence, spatial ability, and mathematical anxiety in 890 6- to 9-year-old children from the United Kingdom, Russia, and China. Cross-cultural differences explained 28% of the variance in arithmetic and 17.3% of the variance in mathematical reasoning, with Chinese children outperforming the other two groups. No cross-cultural differences were observed for spatial ability and mathematical anxiety. In all samples, symbolic magnitude processing and mathematical reasoning were independently related to early arithmetic. Other factors, such as non-symbolic magnitude processing, mental rotation, intelligence, and mathematical anxiety, produced differential patterns across the populations. The results are discussed in relation to potential influences of parental practice, school readiness, and linguistic factors on individual differences in early mathematics. Statement of contribution What is already known on this subject? Cross-cultural differences in mathematical ability are present in preschool children. Similar mechanisms of mathematical development operate in preschool children from the United Kingdom, Russia, and China. Tasks that require understanding of numbers are best predictors of arithmetic in preschool children. What does this study add? Cross-cultural differences in mathematical ability become greater with age/years of formal education. Similar mechanisms of mathematical development operate in early primary school children from the United Kingdom, Russia, and China. Symbolic number magnitude and mathematical reasoning are the main predictors of arithmetic in all three populations. |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | познание |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | эмоции |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | арифметика |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | начальная школа |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | кросс-культурные исследования |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | математическое мышление |
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма | |
Жанр/форма | статьи в журналах |
9 (RLIN) | 745982 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Cui, Jiaxin |
9 (RLIN) | 506918 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Malykh, Sergey B. |
9 (RLIN) | 94225 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Zhou, Xinlin |
9 (RLIN) | 439221 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Gynku, Elena I. |
9 (RLIN) | 99778 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Bogdanova, Elena L. |
9 (RLIN) | 506919 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Zueva, Dina Y. |
9 (RLIN) | 99777 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Bogdanova, Olga Y. |
9 (RLIN) | 99776 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Kovas, Yulia V. |
9 (RLIN) | 99181 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Rodic, Maja |
9 (RLIN) | 220849 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | British journal of developmental psychology |
Место и дата издания | 2018 |
Прочая информация | Vol. 36, № 2. P. 255-276 |
ISSN | 0261-510X |
852 4# - Местонахождение единицы хранения | |
Код организации-хранителя | RU-ToGU |
856 4# - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000788011">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000788011</a> |
908 ## - Параметр входа данных | |
Параметр входа данных | статья |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 474257 |
No items available.