Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Cognition, emotion, and arithmetic in primary school: A cross-cultural investigation (Record no. 474257)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 03431nab a2200445 c 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000788011
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922110123.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr |
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 201111|2018 xxu s a eng dd
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1111/bjdp.12248
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000788011
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. RU-ToGU
Код языка каталог. rus
Служба, преобразующая запись RU-ToGU
245 10 - Заглавие
Заглавие Cognition, emotion, and arithmetic in primary school: A cross-cultural investigation
Ответственность M. Rodic, J. Cui, S. B. Malykh [et al.]
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого Текст
337 ## - Средство доступа
Средство доступа электронный
504 ## - Библиография
Библиография Библиогр.: с. 270-276
520 3# - Аннотация
Аннотация The study investigated cross-cultural differences in variability and average performance in arithmetic, mathematical reasoning, symbolic and non-symbolic magnitude processing, intelligence, spatial ability, and mathematical anxiety in 890 6- to 9-year-old children from the United Kingdom, Russia, and China. Cross-cultural differences explained 28% of the variance in arithmetic and 17.3% of the variance in mathematical reasoning, with Chinese children outperforming the other two groups. No cross-cultural differences were observed for spatial ability and mathematical anxiety. In all samples, symbolic magnitude processing and mathematical reasoning were independently related to early arithmetic. Other factors, such as non-symbolic magnitude processing, mental rotation, intelligence, and mathematical anxiety, produced differential patterns across the populations. The results are discussed in relation to potential influences of parental practice, school readiness, and linguistic factors on individual differences in early mathematics. Statement of contribution What is already known on this subject? Cross-cultural differences in mathematical ability are present in preschool children. Similar mechanisms of mathematical development operate in preschool children from the United Kingdom, Russia, and China. Tasks that require understanding of numbers are best predictors of arithmetic in preschool children. What does this study add? Cross-cultural differences in mathematical ability become greater with age/years of formal education. Similar mechanisms of mathematical development operate in early primary school children from the United Kingdom, Russia, and China. Symbolic number magnitude and mathematical reasoning are the main predictors of arithmetic in all three populations.
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова познание
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова эмоции
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова арифметика
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова начальная школа
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова кросс-культурные исследования
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова математическое мышление
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма
Жанр/форма статьи в журналах
9 (RLIN) 745982
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Cui, Jiaxin
9 (RLIN) 506918
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Malykh, Sergey B.
9 (RLIN) 94225
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Zhou, Xinlin
9 (RLIN) 439221
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Gynku, Elena I.
9 (RLIN) 99778
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Bogdanova, Elena L.
9 (RLIN) 506919
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Zueva, Dina Y.
9 (RLIN) 99777
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Bogdanova, Olga Y.
9 (RLIN) 99776
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Kovas, Yulia V.
9 (RLIN) 99181
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Rodic, Maja
9 (RLIN) 220849
773 0# - Источник информации
Название источника British journal of developmental psychology
Место и дата издания 2018
Прочая информация Vol. 36, № 2. P. 255-276
ISSN 0261-510X
852 4# - Местонахождение единицы хранения
Код организации-хранителя RU-ToGU
856 4# - Электронный адрес документа
URL <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000788011">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000788011</a>
908 ## - Параметр входа данных
Параметр входа данных статья
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 474257

No items available.