Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

The Cambridge guide to second language assessment (Record no. 46940)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 04221nam a2200337 c 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000621053
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210921191649.0
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 180209s2013 enka f b 001 0 eng
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9781107677074
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000621053
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. DLC
Служба, преобразующая запись DLC
Организация, изменившая запись DLC
-- RU-ToGU
042 ## - Код аутентификации записи
Код аутентификации pcc
050 00 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс PE1128.A2
Номер единицы C319 2012
080 ## - Индекс УДК
Индекс УДК Ш143.21р
Идентификатор издания rubbk
082 00 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 428.2/4
Номер издания 23
245 14 - Заглавие
Заглавие The Cambridge guide to second language assessment
Ответственность edited by Christine Coombe [a. o.]
246 13 - Заглавие тома/части
Заглавие тома/части Guide to second language assessment
260 ## - Выходные данные
Место издания Cambridge [a. o.]
Издательство Cambridge University Press
Дата издания 2013
300 ## - Физическое описание
Объем X, 321 p.
Иллюстрации/тип воспроизводства ill.
504 ## - Библиография
Библиография Includes bibliographical references
504 ## - Библиография
Библиография Index: p. 317-321
505 8# - Примечание о содержании
Содержание Machine generated contents note: Preface - Arthur Hughes; A. Key Issues: 1. A brief history of language testing Barry O'Sullivan; 2. Foreign/second language assessment literacy Christine Coombe, Salah Troudi and Mashael Al-Hamly; 3. Principles of language assessment Hossein Farhady; 4. The assessment development process Barry O'Sullivan; 5. Test Specifications Fred Davidson and Glenn Fulcher; 6. Linking assessment with instructional aims and learning Anne Katz; 7. An overview of language standards for language learners Margo Gottlieb; 8. The common European framework of reference Elif Kantarcioglu and Spiros Papageorgiou; 9. Test impact and washback Liying Cheng and Andy Curtis; 10. Test-taking strategies Andrew D. Cohen; 11. What teachers need to know about test analysis James Dean Brown; 12. Ethics in language testing and assessment Annie Brown; 13. Professional development in language assessment Stephen Stoynoff and Christine Coombe; B. Assessment Purposes and Approaches: 14. Choosing the right type of assessment James Dean Brown; 15. Communicative language testing Keith Morrow; 16. Alternative assessment in language education Christine Coombe and Kerry Purmensky; 17. Task-based language assessment Ali Shehadeh; 18. Authentic assessment Peter Davidson; 19. Placement testing Tony Green; 20. Assessing young learners Angela Hasselgreen; 21. ESL assessment in the workplace Ingrid Greenberg; 22. Student involvement in assessment through self and peer assessment Neil J. Anderson; 23. Assessment of second language pragmatics Zohreh R. Eslami and Azizullah Mirzaei; C. Assessing Second Language Skills: 24. Assessing reading Nancy Hubley; 25. Assessing writing Sara Cushing Weigle; 26. Assessing listening John Flowerdew and Lindsay Miller; 27. Assessing speaking Barry O'Sullivan; 28. Assessing grammar Wayne Jones; 29. Assessing vocabulary John Read; D. Technology in Assessment: 30. Computerized language assessment Peter Davidson and Christine Coombe; 31. Web-based language assessment Sunyoung Shin; 32. Software to facilitate language assessment Young-Ju Lee; E. Administrative Issues: 33. Managing assessment in large EFL classes Brock Brady; 34. Marking assessments (rubrics, rating scales) Tony Green and Roger Hawkey; 35. Accommodation in language testing Lynda Taylor; Author/subject index.
520 ## - Аннотация
Аннотация "This collection of original articles provides language teachers with a theoretical background of key issues associated with language testing as well as practical advice on how to improve the effectiveness of the tests they develop and implement. Written by internationally prominent researchers and educators, the chapters are organized into five sections: key issues in the field, assessment purposes and approaches, assessment of second language skills, technology in assessment, and administrative issues. Chapters assume no particular background knowledge and are written in an accessible style"--
-- Provided by publisher.
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова английский язык
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова пособия для преподавателей
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова овладение вторым языком
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Coombe, Christine Anne
Дата 1962-
Код отношения edt
9 (RLIN) 147170
852 4# - Местонахождение единицы хранения
Код организации-хранителя RU-ToGU
Полочный индекс 428.24
Авторский знак COO
Код страны ru
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 46940
Holdings
Не выдается Отсутствует на месте Поврежден Исходное место хранения Местоположение Дата поступления Цена Всего выдач Расстановочный шифр Штрих-код Класс экземпляра
      Научная библиотека ТГУ Английский читальный зал 02/04/2021 1800.00   428.24 COO 13820000947175 1 неделя
      Научная библиотека ТГУ Английский читальный зал 02/04/2021 1800.00   428.24 COO 13820000947174 1 месяц