Normal view
MARC view
Individual educational trajectories: from educational supermarket to sensemaking to blended values (Record no. 462635)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 02752naa a2200325 c 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000674061 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922103807.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr | |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 200123s2019 xx fs 100 0 eng d |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.2991/essd-19.2019.63 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000674061 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | RU-ToGU |
Код языка каталог. | rus |
Служба, преобразующая запись | RU-ToGU |
100 1# - Автор | |
Автор | Kalachikova, Olga N. |
9 (RLIN) | 499987 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Individual educational trajectories: from educational supermarket to sensemaking to blended values |
Ответственность | O. N. Kalachikova, T. B. Sidorova |
504 ## - Библиография | |
Библиография | Библиогр.: 12 назв. |
520 3# - Аннотация | |
Аннотация | Bringing the idea of students` individual educational trajectories into focus, Russian universities employ an ‘educational supermarket’ model and take for granted that universities are capable of incorporating any novelty. This paper proves the opposite, i.e. universities use specific ‘filters’ to minimize external influence. New filters introduction is able to destabilize the system and make it sensitive to outside cues. This phase, with its sensemaking potential, is the most efficient for building educational trajectories. However, this phase is short, for universities tend to reduce volatility and complexity. They are ‘autopoietic’. Genuine individualization stems from a person`s understanding of value that he or she can create over the trajectory of their lives, which is above autopoietic frames of one university. This paper discusses a shift in focus – from individualization to blended value – with the central premise that value is itself a ‘blend’ of economic, environmental, social, political, and personal factors. This notion shifts the focus from a university as the center for a person`s individualization to a university as an equal stakeholder and actor that identifies and maximizes blended value. |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | образовательные траектории |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | университеты |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | индивидуализация |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | образовательный супермаркет |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | смешанные ценности |
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма | |
Жанр/форма | статьи в сборниках |
9 (RLIN) | 713576 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Sidorova, Tatyana B. |
9 (RLIN) | 499988 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | 2nd International Conference on Education Science and Social Development (ESSD 2019), Changsha, China, 20-21 July 2019 : [proceedings] |
Место и дата издания | [S. l.], 2019 |
Прочая информация | P. 285-289 |
ISBN | 9781510891524 |
Обл. серии из связ. един. | Advances in social science, education and humanities research ; vol. 298 |
852 4# - Местонахождение единицы хранения | |
Код организации-хранителя | RU-ToGU |
856 4# - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000674061">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000674061</a> |
908 ## - Параметр входа данных | |
Параметр входа данных | статья |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 462635 |
No items available.