Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Individual educational trajectories: from educational supermarket to sensemaking to blended values (Record no. 462635)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 02752naa a2200325 c 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000674061
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922103807.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr |
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 200123s2019 xx fs 100 0 eng d
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.2991/essd-19.2019.63
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000674061
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. RU-ToGU
Код языка каталог. rus
Служба, преобразующая запись RU-ToGU
100 1# - Автор
Автор Kalachikova, Olga N.
9 (RLIN) 499987
245 10 - Заглавие
Заглавие Individual educational trajectories: from educational supermarket to sensemaking to blended values
Ответственность O. N. Kalachikova, T. B. Sidorova
504 ## - Библиография
Библиография Библиогр.: 12 назв.
520 3# - Аннотация
Аннотация Bringing the idea of students` individual educational trajectories into focus, Russian universities employ an ‘educational supermarket’ model and take for granted that universities are capable of incorporating any novelty. This paper proves the opposite, i.e. universities use specific ‘filters’ to minimize external influence. New filters introduction is able to destabilize the system and make it sensitive to outside cues. This phase, with its sensemaking potential, is the most efficient for building educational trajectories. However, this phase is short, for universities tend to reduce volatility and complexity. They are ‘autopoietic’. Genuine individualization stems from a person`s understanding of value that he or she can create over the trajectory of their lives, which is above autopoietic frames of one university. This paper discusses a shift in focus – from individualization to blended value – with the central premise that value is itself a ‘blend’ of economic, environmental, social, political, and personal factors. This notion shifts the focus from a university as the center for a person`s individualization to a university as an equal stakeholder and actor that identifies and maximizes blended value.
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова образовательные траектории
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова университеты
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова индивидуализация
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова образовательный супермаркет
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова смешанные ценности
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма
Жанр/форма статьи в сборниках
9 (RLIN) 713576
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Sidorova, Tatyana B.
9 (RLIN) 499988
773 0# - Источник информации
Название источника 2nd International Conference on Education Science and Social Development (ESSD 2019), Changsha, China, 20-21 July 2019 : [proceedings]
Место и дата издания [S. l.], 2019
Прочая информация P. 285-289
ISBN 9781510891524
Обл. серии из связ. един. Advances in social science, education and humanities research ; vol. 298
852 4# - Местонахождение единицы хранения
Код организации-хранителя RU-ToGU
856 4# - Электронный адрес документа
URL <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000674061">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000674061</a>
908 ## - Параметр входа данных
Параметр входа данных статья
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 462635

No items available.