Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Ancestral and diasporic tourism: an untapped potential (Record no. 453581)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 03113naa a2200301 c 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000671868
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922102001.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr |
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 191212s2019 ru fs 100 0 eng d
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.17223/9785946218597/7
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000671868
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. RU-ToGU
Код языка каталог. rus
Служба, преобразующая запись RU-ToGU
100 1# - Автор
Автор Braun, Sandra L.
9 (RLIN) 479764
245 10 - Заглавие
Заглавие Ancestral and diasporic tourism: an untapped potential
Ответственность S. L. Braun
504 ## - Библиография
Библиография Библиогр.: 18 назв.
520 3# - Аннотация
Аннотация Ancestral tourism is a rapidly-growing sector of the tourism industry with the current wave of<br/>interest in genealogy. This is a case study report examining the untapped potential for ancestral and diasporic<br/> tourism in digital place brand management. A diaspora was selected, the German diaspora of<br/> 1863 – 1900, and a major migration route was identified (Baden-Wurttemberg, to Central Poland, to<br/> Western Ukraine, to South Russia). Tourism websites for those regions were identified through Google<br/> search and search engine optimization. Online content of the tourism websites was examined for appeal<br/> and target marketing to the German diasporic market, representing some 70 million people worldwide<br/> with key markets in the United States, Canada and South America. The majority of tourism websites<br/> along this migratory route are not tapping this particular heritage market (nor any other diasporic market<br/> with the exception of the Jewish diasporic market and, even then, minimally), nor are they addressing this<br/> market on their tourism websites in their digital footprint. These market needs are largely being met by<br/> private individuals and by small, privately-owned, custom tour and genealogical services-oriented sites.<br/> Further research could confirm this trend along other migratory routes, or with other diasporic markets,<br/> likely unveiling a market potential. Further research could also test for message effectiveness, and also<br/> the effects of technology on visits/repeat visits by descendants to their ancestral sites.<br/> Keywords: ancestral tourism; diasporic tourism; heritage market; migratory routes.
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова генеалогический туризм
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова туристические сайты
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова цифровой бренд-менеджмент территорий
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова диаспорный туризм
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма
Жанр/форма статьи в сборниках
9 (RLIN) 713576
773 0# - Источник информации
Название источника Цифровой бренд-менеджмент территорий: глобальный и локальный аспекты : материалы IV Международной трансдисциплинарной научно-практической Web-конференции "Connect-Universum-2018", 29–30 ноября 2018 года
Место и дата издания Томск, 2019
Прочая информация С. 42-48
ISBN 9785946218597
Контрольный № источника to000669823
852 4# - Местонахождение единицы хранения
Код организации-хранителя RU-ToGU
856 4# - Электронный адрес документа
URL <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000671868">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000671868</a>
908 ## - Параметр входа данных
Параметр входа данных статья
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 453581

No items available.