Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Autodidactic approach: forming self-directed efl learning readiness (Record no. 451415)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 03051nab a2200337 c 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000666815
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922101538.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr |
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 191004|2018 ru s a eng d
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.17223/24109266/11/10
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000666815
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. RU-ToGU
Код языка каталог. rus
Служба, преобразующая запись RU-ToGU
100 1# - Автор
Автор Sergeeva, Natalia N.
9 (RLIN) 419688
245 10 - Заглавие
Заглавие Autodidactic approach: forming self-directed efl learning readiness
Ответственность N. Sergeeva, A. I. Guzeva
504 ## - Библиография
Библиография Библиогр.: 13 назв.
520 3# - Аннотация
Аннотация The article deals with the problem of preparing intending EFL teachers at teacher training universities for professionally-oriented selfdirected learning readiness in the field if foreign languages. For this purpose the brief outline of basic characteristics of such a readiness is given on the basis of analysis of scientific literature on the problem. The authors of the article share their positive experience in applying the autodidactic approach to teaching English to students of the English Department in the Institute of Foreign Languages of Ural State Pedagogical University. The research results prove that it is possible to effectively form students’ self-directed EFL learning readiness by means of increasing their methodological awareness in the field of teaching foreign languages and applying their knowledge and skills to the process of self-directed learning itself both within and beyond the classroom environment. The three stages of the approach are described in detail: learning, self-directed learning, and peer-teaching. The final stage is considered professionally-oriented since it allows students to act in the capacity of future teachers of English but, here, within the classroom environment. The approach is realized according to five consequent principles: intersubject coordination, tutoring, individually oriented assessment, heuristic and multitasking principles. The principles by their nature go back to the student-centered and activity approach, the integrative-differentiative approach and the contextual approach which serve as the methodological bases of the autodidactic approach developed.
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова автодидактический подход
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова подготовка учителей
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова коммуникативная компетентность
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова самостоятельное обучение
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова взаимное обучение
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова готовность к самостоятельному обучению
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма
Жанр/форма статьи в журналах
9 (RLIN) 745982
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Guzeva, A. I.
9 (RLIN) 493179
773 0# - Источник информации
Название источника Language and culture
Место и дата издания 2018
Прочая информация № 11. P. 96-103
ISSN 2410-9266
Контрольный № источника to000565617
852 4# - Местонахождение единицы хранения
Код организации-хранителя RU-ToGU
856 4# - Электронный адрес документа
URL <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000666815">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000666815</a>
908 ## - Параметр входа данных
Параметр входа данных статья
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 451415

No items available.