Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Construction of quasi-professional tasks for the methodical training of foreign language teachers (Record no. 451209)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 02444nab a2200313 c 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000666811
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922101514.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr |
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 191004|2018 ru s a eng d
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.17223/24109266/11/7
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000666811
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. RU-ToGU
Код языка каталог. rus
Служба, преобразующая запись RU-ToGU
100 1# - Автор
Автор Felde, O. L.
9 (RLIN) 493027
245 10 - Заглавие
Заглавие Construction of quasi-professional tasks for the methodical training of foreign language teachers
Ответственность O. L. Felde, O. N. Igna
504 ## - Библиография
Библиография Библиогр.: 11 назв.
520 3# - Аннотация
Аннотация Recognizing the relevance of the competence-based approach and the implementation of context-based learning in contemporary education, researchers in this scientific field often distinguish the quasi-professional level of teacher training, which acts as an intermediate, transitional level from theoretical to practical, professional level. There are a lot of research devoted to quasi-professional activities in teacher training (G.Kh. Valeev, L.F. Nugumanova, N.V. Bekuzarova, E.V. Ermolovich; T.V. Pushkareva, E.V. Kuzevanova). At the same time, there are only a few studies devoted to quasi-professional activities in the methodological training of a teacher of a foreign language (J.S. Fritzko, E.S. Nadtocheva, M.G. Makarchenko). This article is devoted to the parameters for construction of quasi-professional tasks (QPT) for the methodical preparation of a foreign language teacher (FL teacher) on planning, analyzing and implementing teaching activities. The definition and characteristics of these tasks are presented. Examples of quasiprofessional tasks for the methodical training of a foreign language teacher, including the authors’ tasks, are given.
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова учителя иностранных языков
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова квазипрофессиональная деятельность
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова квазипрофессиональные задачи
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова методическая подготовка
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма
Жанр/форма статьи в журналах
9 (RLIN) 745982
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Igna, O. N.
9 (RLIN) 493028
773 0# - Источник информации
Название источника Language and culture
Место и дата издания 2018
Прочая информация № 11. P. 66-73
ISSN 2410-9266
Контрольный № источника to000565617
852 4# - Местонахождение единицы хранения
Код организации-хранителя RU-ToGU
856 4# - Электронный адрес документа
URL <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000666811">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000666811</a>
908 ## - Параметр входа данных
Параметр входа данных статья
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 451209

No items available.