Normal view
MARC view
Construction of quasi-professional tasks for the methodical training of foreign language teachers (Record no. 451209)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 02444nab a2200313 c 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000666811 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922101514.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr | |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 191004|2018 ru s a eng d |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.17223/24109266/11/7 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000666811 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | RU-ToGU |
Код языка каталог. | rus |
Служба, преобразующая запись | RU-ToGU |
100 1# - Автор | |
Автор | Felde, O. L. |
9 (RLIN) | 493027 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Construction of quasi-professional tasks for the methodical training of foreign language teachers |
Ответственность | O. L. Felde, O. N. Igna |
504 ## - Библиография | |
Библиография | Библиогр.: 11 назв. |
520 3# - Аннотация | |
Аннотация | Recognizing the relevance of the competence-based approach and the implementation of context-based learning in contemporary education, researchers in this scientific field often distinguish the quasi-professional level of teacher training, which acts as an intermediate, transitional level from theoretical to practical, professional level. There are a lot of research devoted to quasi-professional activities in teacher training (G.Kh. Valeev, L.F. Nugumanova, N.V. Bekuzarova, E.V. Ermolovich; T.V. Pushkareva, E.V. Kuzevanova). At the same time, there are only a few studies devoted to quasi-professional activities in the methodological training of a teacher of a foreign language (J.S. Fritzko, E.S. Nadtocheva, M.G. Makarchenko). This article is devoted to the parameters for construction of quasi-professional tasks (QPT) for the methodical preparation of a foreign language teacher (FL teacher) on planning, analyzing and implementing teaching activities. The definition and characteristics of these tasks are presented. Examples of quasiprofessional tasks for the methodical training of a foreign language teacher, including the authors’ tasks, are given. |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | учителя иностранных языков |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | квазипрофессиональная деятельность |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | квазипрофессиональные задачи |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | методическая подготовка |
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма | |
Жанр/форма | статьи в журналах |
9 (RLIN) | 745982 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Igna, O. N. |
9 (RLIN) | 493028 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Language and culture |
Место и дата издания | 2018 |
Прочая информация | № 11. P. 66-73 |
ISSN | 2410-9266 |
Контрольный № источника | to000565617 |
852 4# - Местонахождение единицы хранения | |
Код организации-хранителя | RU-ToGU |
856 4# - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000666811">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000666811</a> |
908 ## - Параметр входа данных | |
Параметр входа данных | статья |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 451209 |
No items available.