Normal view
MARC view
Computer-aided research of ESP class materials: vocabulary potential and learning opportunities (Record no. 440522)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 03000nab a2200325 c 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000633169 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922095308.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr | |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 180920|2018 ru s a eng d |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.17223/19996195/42/9 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000633169 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | RU-ToGU |
Код языка каталог. | rus |
Служба, преобразующая запись | RU-ToGU |
100 1# - Автор | |
Автор | Rozanova, Ya. |
9 (RLIN) | 486451 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Computer-aided research of ESP class materials: vocabulary potential and learning opportunities |
Ответственность | Y. Rozanova, A. Kudryashova, O. Zamyatina |
504 ## - Библиография | |
Библиография | Библиогр.: 16 назв. |
520 3# - Аннотация | |
Аннотация | The present study focuses on the assessment of vocabulary potential of teacher-created pedagogical materials to use in the class of English for Specific Purposes (ESP) taught to Russian undergraduates, majoring in Chemical Engineering, in a large public technical university. Specifically, the aim of the research is to examine the vocabulary distribution in the collection of course materials in terms of its range, frequency and variety. The motivation behind the study is that ESP instructors often have to rely on their own intuition during the text selection and material development due to the fact that there is the lack of pedagogical materials covering discipline-specific vocabulary of every specialization. ESP instructors teach English first, integrating the presentation of topics from subject matter classes and the major challenge consists in the lack of content-based knowledge of ESP instructors to select the domain vocabulary to L2 learners. Thus, to facilitate customized language acquisition (basic engineering, academic and specialized vocabulary) and to determine the extent to which the vocabulary contained in the texts is specialized and relevant to L2 learners’ domain, corpus software “Range” is used to run the analysis. The results suggest that the ESP corpus promotes the acquisition of high frequency English words (the first and the second 1,000), basic engineering and academic vocabulary. The results also demonstrate insufficient level of teacher-created materials for specialized vocabulary development and highlight the need to include texts of varying vocabulary types, and to optimize specialized wordlist. |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | английский язык |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | программное обеспечение |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | текстовый анализ |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | английский язык для специальных целей |
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма | |
Жанр/форма | статьи в журналах |
9 (RLIN) | 745982 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Kudryashova, A. |
9 (RLIN) | 486452 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Zamyatina, O. |
9 (RLIN) | 486453 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Язык и культура |
Место и дата издания | 2018 |
Прочая информация | № 42. С. 152-162 |
ISSN | 1999-6195 |
Контрольный № источника | 0210-44960 |
852 4# - Местонахождение единицы хранения | |
Код организации-хранителя | RU-ToGU |
856 7# - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000633169">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000633169</a> |
908 ## - Параметр входа данных | |
Параметр входа данных | статья |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 440522 |
No items available.