Normal view
MARC view
Mental number line and simple addition task: experimental study with native Russian speakers (Record no. 435209)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 02488nab a2200289 c 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000626322 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922094358.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr | |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 180507|2015 ne s a eng d |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1016/j.sbspro.2015.11.632 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000626322 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | RU-ToGU |
Код языка каталог. | rus |
Служба, преобразующая запись | RU-ToGU |
100 1# - Автор | |
Автор | Miklashevsky, Alex A. |
9 (RLIN) | 99803 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Mental number line and simple addition task: experimental study with native Russian speakers |
Ответственность | A. A. Miklashevsky |
504 ## - Библиография | |
Библиография | Библиогр.: с. 264-265 |
520 3# - Аннотация | |
Аннотация | This article presents the results of an experiment whose purpose was to investigate the mechanisms of simple addition among native speakers of Russian. The means of storage and retrieval of numerical data in and from the mind and the concrete mechanisms used to perform arithmetic operations are highly cultural specific, and to a great extent dependent on a concrete language, as has been shown in many works previously. The link between number concepts and some cultural features, like reading direction or educational methods, is now being researched intensively. Our experiment tested the hypothesis that the mechanism of simple addition is based on a mental number line, at least for Russian native speakers, so far as Russian is read from left to right and a number line is a widely used method to visualize number relationships in Russian schools. The results of the experiment showed that the proposed hypothesis was not correct, and that arithmetic processing is rather more complicated than linear. Many new questions have arisen because of this and possible directions for future investigations are discussed here. |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | носители русского языка |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | арифметические операции |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | культурные особенности |
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма | |
Жанр/форма | статьи в журналах |
9 (RLIN) | 745982 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Procedia - Social and Behavioral Sciences |
Место и дата издания | 2015 |
Прочая информация | Vol. 215 : International Conference for International Education and Cross-cultural Communication. Problems and Solutions (IECC-2015), 09-11 June 2015, Tomsk Polytechnic University, Tomsk, Russia. P. 260-265 |
ISSN | 1877-0428 |
852 4# - Местонахождение единицы хранения | |
Код организации-хранителя | RU-ToGU |
856 7# - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000626322">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000626322</a> |
908 ## - Параметр входа данных | |
Параметр входа данных | статья |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 435209 |
No items available.