Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Sociotherapy helpfulness res earch among children and adolescents (Record no. 433324)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 02456nab a2200313 c 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000624308
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922094014.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr |
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 180409|2016 ne s a eng d
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1016/j.sbspro.2016.10.195
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000624308
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. RU-ToGU
Код языка каталог. rus
Служба, преобразующая запись RU-ToGU
100 1# - Автор
Автор Karpunkina, Tatyana N.
9 (RLIN) 481539
245 10 - Заглавие
Заглавие Sociotherapy helpfulness res earch among children and adolescents
Ответственность T. N. Karpunkina, O. V. Lukyanov, A. A. Shushanikova
504 ## - Библиография
Библиография Библиогр.: 9 назв.
520 3# - Аннотация
Аннотация The article presents results of sociotherapy helpfulness research among adolescents experiencing existential frustration. Helpfulness is understood to mean an evidence-based approach which suggests that adolescents’ reflexive reports are valid data to be analyzed. The issue of providing sociotherapy to children and adolescents experiencing existential frustration is accentuated by the fact that they need to experience not only the authenticity of boundaries, values, intentions, and capabilities, but also to experience the authenticity of authenticity itself. In sociotherapeutic practices children and adolescents are engaged in joint activities, which are, to a large extent, artificial, and built on symbolic values. Therefore, it is important to be guided not only by goals, means, and regulations, but also by evidence-based helpfulness. As a result of phenomenological analysis of reflexive texts written by adolescents at the end of a six-month sociotherapeutic program the main themes and meanings of the experience of identification and authentification were singled out.
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова подростки
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова экзистенциальные расстройства
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова социотерапия
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма
Жанр/форма статьи в журналах
9 (RLIN) 745982
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Lukyanov, Oleg V.
9 (RLIN) 104423
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Shushanikova, Anastasia A.
9 (RLIN) 456964
773 0# - Источник информации
Название источника Procedia - Social and Behavioral Sciences
Место и дата издания 2016
Прочая информация Vol. 233 : Annual International Scientific Conference Early Childhood Care and Education, ECCE 2016, 12-14 May 2016, Moscow, Russia. P. 196-200
ISSN 1877-0428
852 4# - Местонахождение единицы хранения
Код организации-хранителя RU-ToGU
856 7# - Электронный адрес документа
URL <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000624308">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000624308</a>
908 ## - Параметр входа данных
Параметр входа данных статья
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 433324

No items available.