Normal view
MARC view
Sociotherapy helpfulness res earch among children and adolescents (Record no. 433324)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 02456nab a2200313 c 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000624308 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922094014.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr | |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 180409|2016 ne s a eng d |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1016/j.sbspro.2016.10.195 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000624308 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | RU-ToGU |
Код языка каталог. | rus |
Служба, преобразующая запись | RU-ToGU |
100 1# - Автор | |
Автор | Karpunkina, Tatyana N. |
9 (RLIN) | 481539 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Sociotherapy helpfulness res earch among children and adolescents |
Ответственность | T. N. Karpunkina, O. V. Lukyanov, A. A. Shushanikova |
504 ## - Библиография | |
Библиография | Библиогр.: 9 назв. |
520 3# - Аннотация | |
Аннотация | The article presents results of sociotherapy helpfulness research among adolescents experiencing existential frustration. Helpfulness is understood to mean an evidence-based approach which suggests that adolescents’ reflexive reports are valid data to be analyzed. The issue of providing sociotherapy to children and adolescents experiencing existential frustration is accentuated by the fact that they need to experience not only the authenticity of boundaries, values, intentions, and capabilities, but also to experience the authenticity of authenticity itself. In sociotherapeutic practices children and adolescents are engaged in joint activities, which are, to a large extent, artificial, and built on symbolic values. Therefore, it is important to be guided not only by goals, means, and regulations, but also by evidence-based helpfulness. As a result of phenomenological analysis of reflexive texts written by adolescents at the end of a six-month sociotherapeutic program the main themes and meanings of the experience of identification and authentification were singled out. |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | подростки |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | экзистенциальные расстройства |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | социотерапия |
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма | |
Жанр/форма | статьи в журналах |
9 (RLIN) | 745982 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Lukyanov, Oleg V. |
9 (RLIN) | 104423 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Shushanikova, Anastasia A. |
9 (RLIN) | 456964 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Procedia - Social and Behavioral Sciences |
Место и дата издания | 2016 |
Прочая информация | Vol. 233 : Annual International Scientific Conference Early Childhood Care and Education, ECCE 2016, 12-14 May 2016, Moscow, Russia. P. 196-200 |
ISSN | 1877-0428 |
852 4# - Местонахождение единицы хранения | |
Код организации-хранителя | RU-ToGU |
856 7# - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000624308">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000624308</a> |
908 ## - Параметр входа данных | |
Параметр входа данных | статья |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 433324 |
No items available.