Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Reading self-perceived ability, enjoyment and achievement: A genetically informative study of their reciprocal links over time (Record no. 427584)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 02771nab a2200361 c 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000586730
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20220525172042.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr |
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 171019|2017 xxu s a eng dd
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1037/dev0000209
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000586730
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. RU-ToGU
Код языка каталог. rus
Служба, преобразующая запись RU-ToGU
245 10 - Заглавие
Заглавие Reading self-perceived ability, enjoyment and achievement: A genetically informative study of their reciprocal links over time
Ответственность M. Malanchini, Z. Wang, I. Voronin [et.al.]
504 ## - Библиография
Библиография Библиогр.: с. 710-712
520 3# - Аннотация
Аннотация Extant literature has established a consistent association between aspects of reading motivation, such as enjoyment and self-perceived ability, and reading achievement, in that more motivated readers are generally more skilled readers. However, the developmental etiology of this relation is yet to be investigated. The present study explores the development of the motivation-achievement association and its genetic and environmental underpinnings. Applying cross-lagged design in a sample of 13,825 twins, we examined the relative contribution of genetic and environmental factors to the association between reading enjoyment and self-perceived ability and reading achievement. Children completed a reading comprehension task and self-reported their reading enjoyment and perceived ability twice in middle childhood: when they were 9-10 and 12 years old. Results showed a modest reciprocal association over time between reading motivation (enjoyment and perceived ability) and reading achievement. Reading motivation at age 9-10 statistically predicted the development of later achievement, and similarly, reading achievement at age 9-10 predicted the development of later motivation. This reciprocal association was observed beyond the stability of the variables and their contemporaneous correlation and was largely explained by genetic factors.
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова чтение
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова мотивация чтения
653 ## - Ключевые слова
Ключевые слова поведенческая генетика
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма
Жанр/форма статьи в журналах
9 (RLIN) 745982
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Malanchini, Margherita
9 (RLIN) 134043
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Wang, Zhe
9 (RLIN) 465930
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Plomin, Robert
Дата 1948-
9 (RLIN) 481653
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Schenker, Victoria J.
9 (RLIN) 478147
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Petrill, Stephen A.
9 (RLIN) 138242
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Kovas, Yulia V.
9 (RLIN) 99181
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Voronin, Ivan
9 (RLIN) 135757
773 0# - Источник информации
Название источника Developmental psychology
Место и дата издания 2017
Прочая информация Vol. 53, № 4. P. 698-712
ISSN 0012-1649
852 4# - Местонахождение единицы хранения
Код организации-хранителя RU-ToGU
856 7# - Электронный адрес документа
URL <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000586730">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000586730</a>
908 ## - Параметр входа данных
Параметр входа данных статья
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 427584

No items available.