Normal view
MARC view
A student perspective on the use of motivational strategies by their English-language literature instructors in an Omani University (Record no. 427133)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 02708nab a2200325 c 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000583310 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922092738.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr | |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 171003|2017 ru s a eng d |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.17223/24109266/9/11 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000583310 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | RU-ToGU |
Код языка каталог. | rus |
Служба, преобразующая запись | RU-ToGU |
100 1# - Автор | |
Автор | Al-Mahrooqi, Rahma |
9 (RLIN) | 477899 |
245 12 - Заглавие | |
Заглавие | A student perspective on the use of motivational strategies by their English-language literature instructors in an Omani University |
Ответственность | R. Al-Mahrooqi, C. J. Denman, F. Al-Hasani |
504 ## - Библиография | |
Библиография | Библиогр.: 29 назв. |
520 3# - Аннотация | |
Аннотация | Motivation has been recognized as one of the most influential factors in language learning. This study examines the frequency of use of motivational strategies by English-language literature instructors at the tertiary level in Oman as viewed by their students. A previous study [1] focused on teachers’ views of the frequency and importance of 48 motivational microstrategies, divided into 10 macrostrategies, in the Omani classroom. Findings indicate that teachers regarded all strategies as important while the degree of importance assigned to them correlated well with frequency of use. As that study involved only teacher participants, the current research utilized a modified version of its questionnaire to explore the frequency with which 65 Omani English-language literature learners believe these motivational strategies are employed by their instructors. Results suggest that participants believe their instructors often employ five of the featured macrostrategies. These include promoting self-confidence, creating a pleasant classroom environment, and making learning tasks engaging. However, the remaining five macrostrategies, such as promoting building group cohesiveness and familiarizing learners with L2 values, were rarely employed. These findings are compared to those from the previous study before a number of implications for motivating learners in Omani classrooms are offered. |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | английский язык |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | мотивационные стратегии |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | Оман |
653 ## - Ключевые слова | |
Ключевые слова | университеты |
655 #4 - Термин индексирования — жанр/форма | |
Жанр/форма | статьи в журналах |
9 (RLIN) | 745982 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Denman, Christopher J. |
9 (RLIN) | 477900 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Al-Hasani, Faiza |
9 (RLIN) | 477901 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Language and culture |
Место и дата издания | 2017 |
Прочая информация | № 9. С. P. 85-103 |
ISSN | 2410-9266 |
Контрольный № источника | to000565617 |
852 4# - Местонахождение единицы хранения | |
Код организации-хранителя | RU-ToGU |
856 7# - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000583310">http://vital.lib.tsu.ru/vital/access/manager/Repository/vtls:000583310</a> |
908 ## - Параметр входа данных | |
Параметр входа данных | статья |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 427133 |
No items available.