Normal view
MARC view
Early Career Teachers (Record no. 417787)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 04349nam a22005895i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000562881 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922091014.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 170213s2015 si | s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9789812871732 |
-- | 978-981-287-173-2 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-981-287-173-2 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000562881 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | LB1024.2-1050.75 |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | LB1705-2286 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | JNMT |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | EDU046000 |
Источник кода | bisacsh |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | EDU024000 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 370.711 |
Номер издания | 23 |
100 1# - Автор | |
Автор | Johnson, Bruce. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 471625 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Early Career Teachers |
Физический носитель | electronic resource |
Продолж. заглавия | Stories of Resilience / |
Ответственность | by Bruce Johnson, Barry Down, Rosie Le Cornu, Judy Peters, Anna Sullivan, Jane Pearce, Janet Hunter. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | Singapore : |
Издательство | Springer Singapore : |
-- | Imprint: Springer, |
Дата издания | 2015. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | XXIII, 124 p. 2 illus. in color. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
490 1# - Серия | |
Заглавие серии | SpringerBriefs in Education, |
ISSN серии | 2211-1921 |
505 0# - Примечание о содержании | |
Содержание | 1: Introduction -- 2: Policies and practices -- 3: Teachers’ work -- 4: School culture -- 5: Relationships -- 6: Teacher identity -- 7: Conclusions. |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | This book addresses one of the most persistent issues confronting governments, educations systems and schools today: the attraction, preparation, and retention of early career teachers. It draws on the stories of sixty graduate teachers from Australia to identify the key barriers, interferences and obstacles to teacher resilience and what might be done about it. Based on these stories, five interrelated themes - policies and practices, school culture, teacher identity, teachers’ work, and relationships – provide a framework for dialogue around what kinds of conditions need to be created and sustained in order to promote early career teacher resilience. The book provides a set of resources – stories, discussion, comments, reflective questions and insights from the literature – to promote conversations among stakeholders rather than providing yet another ‘how to do’ list for improving the daily lives of early career teachers. Teaching is a complex, fragile and uncertain profession. It operates in an environment of unprecedented educational reforms designed to control, manage and manipulate pedagogical judgements. Teacher resilience must take account of both the context and circumstances of individual schools (especially those in economically disadvantaged communities) and the diversity of backgrounds and talents of early career teachers themselves. The book acknowledges that the substantial level of change required– cultural, structural, pedagogical and relational – to improve early career teacher resilience demands a great deal of cooperation and support from governments, education systems, schools, universities and communities: teachers cannot do it alone. This book is written to generate conversations amongst early career teachers, teacher colleagues, school leaders, education administrators, academics and community leaders about the kinds of pedagogical and relational conditions required to promote early career teacher resilience and wellbeing. |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | education. |
9 (RLIN) | 566270 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational Policy. |
9 (RLIN) | 307810 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | ducation and state. |
9 (RLIN) | 462191 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Teaching. |
9 (RLIN) | 134635 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Education. |
9 (RLIN) | 566271 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Teaching and Teacher Education. |
9 (RLIN) | 316041 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational Policy and Politics. |
9 (RLIN) | 312714 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Professional & Vocational Education. |
9 (RLIN) | 307356 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Down, Barry. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 454903 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Le Cornu, Rosie. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 471626 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Peters, Judy. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 471627 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Sullivan, Anna. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 471628 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Pearce, Jane. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 471629 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Hunter, Janet. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 291332 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие | |
Унифицированное заглавие | SpringerBriefs in Education, |
9 (RLIN) | 446006 |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-287-173-2">http://dx.doi.org/10.1007/978-981-287-173-2</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-SHU |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 417787 |
No items available.