Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

The Future of Technology Education (Record no. 417786)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 04492nam a22005295i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000562880
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922091014.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 170213s2015 si | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9789812871701
-- 978-981-287-170-1
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-981-287-170-1
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000562880
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LC8-6691
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JNU
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории PD
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории SCI063000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 507.1
Номер издания 23
245 14 - Заглавие
Заглавие The Future of Technology Education
Физический носитель electronic resource
Ответственность edited by P John Williams, Alister Jones, Cathy Buntting.
260 ## - Выходные данные
Место издания Singapore :
Издательство Springer Singapore :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2015.
300 ## - Физическое описание
Объем XII, 281 p. 11 illus., 4 illus. in color.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии Contemporary Issues in Technology Education
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Chapter 1 The more things change, the more (some) things stay the same -- Chapter 2 ‘Seeing’ and ‘interpreting’ the Human-Technology phenomenon -- Chapter 3 Theorising technology education from a cultural-historical perspective: Foundations and future imaginings -- Chapter 4 Indigenous technology in Technology Education curricula and teaching -- Chapter 5 The Pedagogical Ecology of Technology Education: An Agenda for Future Research and Development -- Chapter 6 Conversations to Support Learning in Technology Education -- Chapter 7 Assessment: feedback from our pasts, feedforward for our futures -- Chapter 8 Developing a technology curriculum -- Chapter 9 Developing a Deeper Understanding of Design in Technology Education -- Chapter 10 The Alignment of Technology with Other School Subjects -- Chapter 11 Vocational and General Technology Education -- Chapter 12 Technology Education and Developing Countries -- Chapter 13 Politics and Policy -- Chapter 14 Research Challenges for the Future -- Chapter 15 Much remains to be done.
520 ## - Аннотация
Аннотация Twenty-five years ago there was increasing optimism in policy, curriculum and research about the contribution that technology education might make to increased technological literacy in schools and the wider population. That optimism continues, although the status of technology as a learning area remains fragile in many places. This edited book is offered as a platform from which to continue discussions about how technology education might progress into the future, and how the potential of technology education to be truly relevant and valued in school learning can be achieved. The book results from a collaboration between leading academics in the field, the wider group of authors having had input into each of the chapters. Through the development of a deep understanding of technology, based on a thoughtful philosophy, pathways are discussed to facilitate student learning opportunities in technology education. Consideration is given to the purpose(s) of technology education and how this plays out in curriculum, pedagogies, and assessment. Key dimensions, including design, critique, students’ cultural capital are also explored, as are the role and place of political persuasion, professional organisations, and research that connects with practice. The discussion in the book leads to a conclusion that technology education has both an ethical and moral responsibility to support imaginings that sustain people and communities in harmony and for the well being of the broader ecological and social environment.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика education.
9 (RLIN) 566270
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational technology.
9 (RLIN) 303678
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Science Education.
9 (RLIN) 303680
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Child development.
9 (RLIN) 134637
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education.
9 (RLIN) 566271
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Science Education.
9 (RLIN) 303680
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Childhood Education.
9 (RLIN) 310090
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Technology.
9 (RLIN) 303678
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Williams, P John.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 471623
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Jones, Alister.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 465966
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Buntting, Cathy.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 465964
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие Contemporary Issues in Technology Education
9 (RLIN) 471624
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-981-287-170-1">http://dx.doi.org/10.1007/978-981-287-170-1</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 417786

No items available.