Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Use of Market Data in the Recruitment of High Potentials (Record no. 415853)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 03465nam a22004815i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000561418
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922090424.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 170213s2015 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783658103767
-- 978-3-658-10376-7
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-658-10376-7
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000561418
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс HF5410-5417.5
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории KJS
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории KJSM
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории BUS043000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 658.8
Номер издания 23
100 1# - Автор
Автор Posthumus, Jan.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 468523
245 10 - Заглавие
Заглавие Use of Market Data in the Recruitment of High Potentials
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Segmentation and Targeting in Human Resources in the Pharmaceutical Industry /
Ответственность by Jan Posthumus.
260 ## - Выходные данные
Место издания Wiesbaden :
Издательство Springer Fachmedien Wiesbaden :
-- Imprint: Springer Gabler,
Дата издания 2015.
300 ## - Физическое описание
Объем XIX, 203 p. 8 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Management and Identification of High Potentials.- Marketing Concepts -- Marketing within Human Resources.- Market Research.- Contingency Theory -- Implications for Recruiters and Corporate HR.
520 ## - Аннотация
Аннотация In his study, Jan Posthumus uses the grounded theory method to explore the implementation of marketing instruments such as segmentation and targeting in the recruitment of high potentials in the pharmaceutical industry. The implementation of these instruments can best be understood as the result of an interaction between four categories: the identified internal need for certain groups of high potentials; the scarcity of these groups of high potentials in the market; the attitudes, opinions, and strategies within human resources; and the technological capabilities. Depending on the situation, different recruitment instruments are used to recruit high potentials. However, the interviewees did not use an explicit high potential recruitment profile, though they implicitly search for varying combinations of high-potential characteristics such as: intelligence and agility, engagement, the ability to perform in various environments, and the ability to manage one’s energy levels. Contents Management and Identification of High Potentials Marketing Concepts Marketing within Human Resources Market Research Contingency Theory Implications for Recruiters and Corporate HR Target Groups Researchers, students, and practitioners in the fields of management, marketing, market research and human resources. The Author Dr. Jan Posthumus received his PhD from the International School of Management in Paris. He is now a guest lecturer at the Baden-Wuerttemberg Cooperative State University Loerrach, Germany.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика business.
9 (RLIN) 366240
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Marketing.
9 (RLIN) 564740
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Market Research.
9 (RLIN) 415675
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Personnel management.
9 (RLIN) 265436
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Business and Management.
9 (RLIN) 459956
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Marketing.
9 (RLIN) 564740
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Market Research/Competitive Intelligence.
9 (RLIN) 461801
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Human Resource Management.
9 (RLIN) 417250
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-10376-7">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-658-10376-7</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SBE
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 415853

No items available.