Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Direct Licensing and the Music Industry (Record no. 414709)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 04352nam a22004575i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000559623
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922090055.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319176536
-- 978-3-319-17653-6
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-17653-6
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000559623
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс HD28-70
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории KNT
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JFD
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории BUS070060
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 658
Номер издания 23
100 1# - Автор
Автор Pitt, Ivan L.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 466701
245 10 - Заглавие
Заглавие Direct Licensing and the Music Industry
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия How Technology, Innovation and Competition Reshaped Copyright Licensing /
Ответственность by Ivan L. Pitt.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2015.
300 ## - Физическое описание
Объем XXV, 293 p. 8 illus. in color.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
505 0# - Примечание о содержании
Содержание I Part One: How Direct Licensing Increased Competition -- 1 Introduction -- 2 Copyright Law and Natural Monopolies -- 3 Traditional Blanket License -- 4 Direct Licensing as an Alternative to the Traditional Blanket License -- 5 Conclusion -- II Part Two: Why Putting Music Content Creators First is Important -- 6 Introduction -- 7 Roles of Publishers, Record Labels and Producers -- 8 Possible New Entrant -- 9 Why The Merger Could Be A Viable Option -- 10 Conclusion.
520 ## - Аннотация
Аннотация This book discusses the economics of the music industry in the context of the changing landscape brought about by innovation, technological change, and rapid digitization. The ability of digital technology to reduce the transaction costs of music copyright licensing has all but destroyed the traditional media business models of incumbent Performance Rights Organizations (PROs), music publishers, record labels, and radio and television stations. In a climate where streaming services are rapidly proliferating and consumers prefer subscription models over direct ownership, new business models, such as direct licensing, are developing. This book provides an overview of the economics of the traditional music industry, the technology-induced changes in business models and copyright law, and the role of copyright holders such as music publishers, record labels, songwriters and composers in the emerging direct licensing models. In Part One, the author examines the economic aspects of direct licensing as an alternative to the traditional blanket license for copyrighted musical compositions, with an emphasis on the often monopolistic nature of PROs and the economic barriers to entry preventing new competitors from emerging in the industry. In Part Two, the author focuses on the music publisher and the role direct licensing and competition may play in the changing business models in the music industry and the potential benefits this may bring to copyright holders, such as songwriters. To compliment this model, the author proposes a maximum statutory fixed-rate for the licensing of musical performances in the pending future changes to the Copyright Act and Consent Decrees to further streamline the performance royalty payment process, especially where distributors such as Google and YouTube are concerned. This book adds to the growing body of literature on the economics of music licensing in the digital age. It will be useful to those in the fields of economics and law, as well as music executives, musicians, songwriters, composers, and other industry professionals who are interested in understanding how technology, innovation and competition have reshaped the music industry.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика business.
9 (RLIN) 366240
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Industrial management.
9 (RLIN) 132648
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Law and Economics.
9 (RLIN) 302998
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Business and Management.
9 (RLIN) 459956
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Media Management.
9 (RLIN) 310628
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Law and Economics.
9 (RLIN) 302998
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-17653-6">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-17653-6</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SBE
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 414709

No items available.