Normal view
MARC view
Teaching Professional Attitudes and Basic Clinical Skills to Medical Students (Record no. 414697)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 03557nam a22005055i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000560234 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922090052.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9783319200897 |
-- | 978-3-319-20089-7 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-3-319-20089-7 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000560234 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | RC681-688.2 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | MJD |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | MED010000 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 616.12 |
Номер издания | 23 |
100 1# - Автор | |
Автор | Benbassat, Jochanan. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 466683 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Teaching Professional Attitudes and Basic Clinical Skills to Medical Students |
Физический носитель | electronic resource |
Продолж. заглавия | A Practical Guide / |
Ответственность | by Jochanan Benbassat. |
250 ## - Сведения об издании | |
Основные сведения об издании | 1st ed. 2015. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | Cham : |
Издательство | Springer International Publishing : |
-- | Imprint: Springer, |
Дата издания | 2015. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | X, 143 p. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
505 0# - Примечание о содержании | |
Содержание | 1. Introduction -- 2. Paradigmatic shifts in the theory, practice and teaching of medicine in recent decades -- 3. Teaching behavioral and social sciences to medical students -- 4. Difficulties in learning and teaching patient interviewing -- 5. Overcoming difficulties in teaching patient interviewing -- 6. Doctor-patient relations -- 7. Barriers to doctor-patient communication -- 8. Diagnostic utility of the physical examination and ancillary tests -- 9. Physical-examination skills: learning difficulties -- 10. Learning and teaching physical-examination skills by clinical context -- 11. Recording the clinical data base -- 12. Recording personal and social data and examination of asymptomatic persons -- 13. Recording the patient's history -- 14. Intuitive vs analytic clinical reasoning -- 15. Should clinical training rely on role modeling?. |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | Doctors differ in values, training and practice setting, and eventually they adopt diverse approaches to patient interviewing, data collection and problem-solving. As a result, medical students may encounter significant differences in the clinical methods of their tutors. For example, some doctors encourage patients’ narratives by using open-ended questions while others favor closed-questions; and hospital- and community-based doctors may disagree on the value of the physical examination. Medical students may be puzzled by these differences and by controversies about issues, such as doctor-patient relations and the approaches to clinical reasoning. This handy title is intended to help tutors address many of these issues, and to provide an approach not only to teaching patient interviewing and the physical examination but to teaching some clinically relevant topics of the behavioral and social sciences that are so vital to developing an effective, well-rounded physician. |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | medicine. |
9 (RLIN) | 566220 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Cardiology. |
9 (RLIN) | 302215 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Endocrinology. |
9 (RLIN) | 303589 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Neurology. |
9 (RLIN) | 303067 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Surgery. |
9 (RLIN) | 303088 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Medicine & Public Health. |
9 (RLIN) | 566221 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Cardiology. |
9 (RLIN) | 302215 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Surgery. |
9 (RLIN) | 303088 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Neurology. |
9 (RLIN) | 303067 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Endocrinology. |
9 (RLIN) | 303589 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-20089-7">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-20089-7</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-SME |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 414697 |
No items available.