Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Teaching Professional Attitudes and Basic Clinical Skills to Medical Students (Record no. 414697)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 03557nam a22005055i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000560234
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922090052.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319200897
-- 978-3-319-20089-7
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-20089-7
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000560234
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс RC681-688.2
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории MJD
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории MED010000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 616.12
Номер издания 23
100 1# - Автор
Автор Benbassat, Jochanan.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 466683
245 10 - Заглавие
Заглавие Teaching Professional Attitudes and Basic Clinical Skills to Medical Students
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия A Practical Guide /
Ответственность by Jochanan Benbassat.
250 ## - Сведения об издании
Основные сведения об издании 1st ed. 2015.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2015.
300 ## - Физическое описание
Объем X, 143 p.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
505 0# - Примечание о содержании
Содержание 1. Introduction -- 2. Paradigmatic shifts in the theory, practice and teaching of medicine in recent decades -- 3. Teaching behavioral and social sciences to medical students -- 4. Difficulties in learning and teaching patient interviewing -- 5. Overcoming difficulties in teaching patient interviewing -- 6. Doctor-patient relations -- 7. Barriers to doctor-patient communication -- 8. Diagnostic utility of the physical examination and ancillary tests -- 9. Physical-examination skills: learning difficulties -- 10. Learning and teaching physical-examination skills by clinical context -- 11. Recording the clinical data base -- 12. Recording personal and social data and examination of asymptomatic persons -- 13. Recording the patient's history -- 14. Intuitive vs analytic clinical reasoning -- 15. Should clinical training rely on role modeling?.
520 ## - Аннотация
Аннотация Doctors differ in values, training and practice setting, and eventually they adopt diverse approaches to patient interviewing, data collection and problem-solving. As a result, medical students may encounter significant differences in the clinical methods of their tutors. For example, some doctors encourage patients’ narratives by using open-ended questions while others favor closed-questions; and hospital- and community-based doctors may disagree on the value of the physical examination. Medical students may be puzzled by these differences and by controversies about issues, such as doctor-patient relations and the approaches to clinical reasoning.  This handy title is intended to help tutors address many of these issues, and to provide an approach not only to teaching patient interviewing and the physical examination but to teaching some clinically relevant topics of the behavioral and social sciences that are so vital to  developing an effective, well-rounded physician.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика medicine.
9 (RLIN) 566220
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Cardiology.
9 (RLIN) 302215
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Endocrinology.
9 (RLIN) 303589
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Neurology.
9 (RLIN) 303067
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Surgery.
9 (RLIN) 303088
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Medicine & Public Health.
9 (RLIN) 566221
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Cardiology.
9 (RLIN) 302215
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Surgery.
9 (RLIN) 303088
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Neurology.
9 (RLIN) 303067
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Endocrinology.
9 (RLIN) 303589
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-20089-7">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-20089-7</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SME
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 414697

No items available.