Normal view
MARC view
COMPASS and Implementation Science (Record no. 414583)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 03745nam a22005295i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000559858 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922090031.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9783319185552 |
-- | 978-3-319-18555-2 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-3-319-18555-2 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000559858 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | BF721-723 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | JMC |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | PSY004000 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 155.4 |
Номер издания | 23 |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 155.424 |
Номер издания | 23 |
100 1# - Автор | |
Автор | Ruble, Lisa A. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 466494 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | COMPASS and Implementation Science |
Физический носитель | electronic resource |
Продолж. заглавия | Improving Educational Outcomes of Children with ASD / |
Ответственность | by Lisa A. Ruble, John H. McGrew. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | Cham : |
Издательство | Springer International Publishing : |
-- | Imprint: Springer, |
Дата издания | 2015. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | XIII, 101 p. 53 illus. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
490 1# - Серия | |
Заглавие серии | SpringerBriefs in Psychology, |
ISSN серии | 2192-8363 |
505 0# - Примечание о содержании | |
Содержание | Chapter 1. Overview of Evidence-Based Practices.- Chapter 2. COMPASS Development.- Chapter 3. COMPASS Practice Outcome.- Chapter 4. Efficacy of COMPASS.- Chapter 5. COMPASS Implementation Quality -- Chapter 6. COMPASS Intervention Quality and Active Ingredients -- Chapter 7. Teacher Internal and External Factors -- Chapter 8. Child Internal and External Factors -- Chapter 9. Conclusion. |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | This Brief examines COMPASS – the Collaborative Model for Promoting Competence and Success – a consultation-based intervention specialized for children with Autism Spectrum Disorder (ASD). Based on the Evidence-Based Practices in Psychology (EBPP) framework, the volume describes the processes that strengthen the expert support relationships between consultant and teacher (i.e., implementation) and between teacher and student (i.e., intervention). In addition, the Brief addresses how consultation methods work within COMPASS, with teachers learning from consultants' implementation methods to tailor instructions that are specific to students' educational and personal factors. This unique framework corresponds with current, widespread research and aims to provide more effective educational services for students with ASD during their crucial formative years. Topics featured in this text include: COMPASS practice outcome based on idiographic assessment and measures of quality. Evidence for the efficacy of COMPASS. COMPASS implementation quality. COMPASS intervention quality and active ingredients. Teacher and student internal and external factors impacting COMPASS. COMPASS and Implementation Science is a must-have resource for clinicians, scientist-practitioners, researchers, and graduate students in the fields of child and school psychology, behavioral therapy, and social work as well as rehabilitation, special education, and speech pathology. |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | psychology. |
9 (RLIN) | 296131 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Behavioral Therapy. |
9 (RLIN) | 265969 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | social work. |
9 (RLIN) | 566388 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Child psychology. |
9 (RLIN) | 306576 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | School psychology. |
9 (RLIN) | 461269 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Psychology. |
9 (RLIN) | 296131 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Child and School Psychology. |
9 (RLIN) | 566374 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Behavioral Therapy. |
9 (RLIN) | 265969 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Social Work. |
9 (RLIN) | 566389 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | McGrew, John H. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 466495 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие | |
Унифицированное заглавие | SpringerBriefs in Psychology, |
9 (RLIN) | 445770 |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-18555-2">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-18555-2</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-BHS |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 414583 |
No items available.