Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

COMPASS and Implementation Science (Record no. 414583)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 03745nam a22005295i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000559858
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922090031.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319185552
-- 978-3-319-18555-2
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-18555-2
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000559858
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс BF721-723
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JMC
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории PSY004000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 155.4
Номер издания 23
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 155.424
Номер издания 23
100 1# - Автор
Автор Ruble, Lisa A.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 466494
245 10 - Заглавие
Заглавие COMPASS and Implementation Science
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Improving Educational Outcomes of Children with ASD /
Ответственность by Lisa A. Ruble, John H. McGrew.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2015.
300 ## - Физическое описание
Объем XIII, 101 p. 53 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии SpringerBriefs in Psychology,
ISSN серии 2192-8363
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Chapter 1. Overview of Evidence-Based Practices.- Chapter 2. COMPASS Development.- Chapter 3. COMPASS Practice Outcome.- Chapter 4. Efficacy of COMPASS.- Chapter 5. COMPASS Implementation Quality -- Chapter 6. COMPASS Intervention Quality and Active Ingredients -- Chapter 7. Teacher Internal and External Factors -- Chapter 8. Child Internal and External Factors -- Chapter 9. Conclusion.
520 ## - Аннотация
Аннотация This Brief examines COMPASS – the Collaborative Model for Promoting Competence and Success – a consultation-based intervention specialized for children with Autism Spectrum Disorder (ASD). Based on the Evidence-Based Practices in Psychology (EBPP) framework, the volume describes the processes that strengthen the expert support relationships between consultant and teacher (i.e., implementation) and between teacher and student (i.e., intervention). In addition, the Brief addresses how consultation methods work within COMPASS, with teachers learning from consultants' implementation methods to tailor instructions that are specific to students' educational and personal factors. This unique framework corresponds with current, widespread research and aims to provide more effective educational services for students with ASD during their crucial formative years. Topics featured in this text include: COMPASS practice outcome based on idiographic assessment and measures of quality. Evidence for the efficacy of COMPASS. COMPASS implementation quality. COMPASS intervention quality and active ingredients. Teacher and student internal and external factors impacting COMPASS. COMPASS and Implementation Science is a must-have resource for clinicians, scientist-practitioners, researchers, and graduate students in the fields of child and school psychology, behavioral therapy, and social work as well as rehabilitation, special education, and speech pathology.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика psychology.
9 (RLIN) 296131
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Behavioral Therapy.
9 (RLIN) 265969
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика social work.
9 (RLIN) 566388
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Child psychology.
9 (RLIN) 306576
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика School psychology.
9 (RLIN) 461269
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Psychology.
9 (RLIN) 296131
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Child and School Psychology.
9 (RLIN) 566374
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Behavioral Therapy.
9 (RLIN) 265969
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Social Work.
9 (RLIN) 566389
700 1# - Другие авторы
Другие авторы McGrew, John H.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 466495
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие SpringerBriefs in Psychology,
9 (RLIN) 445770
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-18555-2">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-18555-2</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-BHS
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 414583

No items available.