Normal view
MARC view
Describing and Studying Domain-Specific Serious Games (Record no. 414565)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 03662nam a22004935i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000560270 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922090028.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9783319202761 |
-- | 978-3-319-20276-1 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-3-319-20276-1 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000560270 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | LC8-6691 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | YQT |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | EDU039000 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 371.33 |
Номер издания | 23 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Describing and Studying Domain-Specific Serious Games |
Физический носитель | electronic resource |
Ответственность | edited by Joke Torbeyns, Erno Lehtinen, Jan Elen. |
250 ## - Сведения об издании | |
Основные сведения об издании | 1st ed. 2015. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | Cham : |
Издательство | Springer International Publishing : |
-- | Imprint: Springer, |
Дата издания | 2015. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | XI, 259 p. 54 illus., 50 illus. in color. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
490 1# - Серия | |
Заглавие серии | Advances in Game-Based Learning |
505 0# - Примечание о содержании | |
Содержание | Part 1: Game descriptions -- Chapter 1 Design of the game “Dudeman & Sidegirl: Operation clean world”, a numerical magnitude processing training -- Chapter 2 Description of the educational math game ‘Monkey Tales: the museum of Anything’ -- Chapter 3 Number Navigation Game (NNG): Design principles and game description -- Chapter 4 ‘Zeldenrust’: a mathematical game-based learning environment for prevocational students -- Chapter 5 Applying motivation theory to the design of game-based learning environments -- Chapter 6 DIESEL-X: A game-based tool for early risk detection of dyslexia in preschoolers -- Part 2: Empirical studies on serious games -- Chapter 7 Performance in educational math games: Is it a question of math knowledge? -- Chapter 8 Integration in the curriculum as a factor in math-game effectiveness -- Chapter 9 Developing adaptive number knowledge with the Number Navigation game-based learning environment -- Chapter 10 Number Navigation Game experience and motivational effects -- Chapter 11 The role of curiosity-triggering events in game-based learning for mathematics -- Chapter 12 Evaluating game-based learning environments for enhancing motivation in mathematics -- Chapter 13 Formal and informal learning environments: Using games to support early numeracy -- Index. |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | This book describes research outcomes on domain-specific serious games. The first part of the book focuses on the design and major characteristics of actual (mainly math-related) serious games. The second part of the book presents recent empirical studies on these games, exploring topics such as the effectiveness of serious games for learning and increasing motivation and the influence of learners’ domain-specific and game competencies. The integration of serious games into the curriculum and subsequent performance and motivation outcomes are also presented. |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | education. |
9 (RLIN) | 566270 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational technology. |
9 (RLIN) | 303678 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Education. |
9 (RLIN) | 566271 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational Technology. |
9 (RLIN) | 303678 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Learning & Instruction. |
9 (RLIN) | 303864 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Torbeyns, Joke. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 466460 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Lehtinen, Erno. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 466461 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Elen, Jan. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 445424 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие | |
Унифицированное заглавие | Advances in Game-Based Learning |
9 (RLIN) | 462296 |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-20276-1">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-20276-1</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-SHU |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 414565 |
No items available.