Normal view
MARC view
Smart Learning Objects for Smart Education in Computer Science (Record no. 414233)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 03901nam a22005175i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000559416 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922085929.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9783319169132 |
-- | 978-3-319-16913-2 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-3-319-16913-2 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000559416 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | QA76.6-76.66 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | UM |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | COM051000 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 005.11 |
Номер издания | 23 |
100 1# - Автор | |
Автор | Štuikys, Vytautas. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 414192 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Smart Learning Objects for Smart Education in Computer Science |
Физический носитель | electronic resource |
Продолж. заглавия | Theory, Methodology and Robot-Based Implementation / |
Ответственность | by Vytautas Štuikys. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | Cham : |
Издательство | Springer International Publishing : |
-- | Imprint: Springer, |
Дата издания | 2015. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | XVI, 317 p. 82 illus., 28 illus. in color. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
505 0# - Примечание о содержании | |
Содержание | Preface -- Acknowlegements.-Part One: SLOs Advent Context and Basics of Their Model-Driven Development -- A Vision of Smart Teaching In CS -- Understanding of LO Domain Through its Taxonomies -- Reuse Framework of The LO Domain -- Modelling of CS Teaching and Learning in Large -- Model-Driven Specification in Designing Smart LOs -- Smart LOs Design: Higher-Level Coding and Testing Aspects -- Enhanced Features of SLOs: Focus on Specialization -- Context-Aware Adaptation of Smart Los -- Part Two: Fundamentals of Authoring Tools to Design SLOs, Environments and Smart Education Case Study -- Background to Design Smart LOs and Supporting Tools -- Authoring Tools To Design Smart Los -- Authoring Tools To Specialize and Adapt Smart Los -- Robot-Based Smart Educational Environments to Teach CS: A Case Study -- Smart Education in CS: A Case Study -- What is on the Horizon? -- Glossary -- Index. |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | This monograph presents the challenges, vision and context to design smart learning objects (SLOs) through Computer Science (CS) education modelling and feature model transformations. It presents the latest research on the meta-programming-based generative learning objects (the latter with advanced features are treated as SLOs) and the use of educational robots in teaching CS topics. The introduced methodology includes the overall processes to develop SLO and smart educational environment (SEE) and integrates both into the real education setting to provide teaching in CS using constructivist and project-based approaches along with evaluation of pedagogic outcomes. Smart Learning Objects for Smart Education in Computer Science will appeal to researchers in CS education particularly those interested in using robots in teaching, course designers and educational software and tools developers. With research and exercise questions at the end of each chapter students studying CS related courses will find this work informative and valuable too. |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computer Science. |
9 (RLIN) | 155490 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computer programming. |
9 (RLIN) | 439171 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Artificial intelligence. |
9 (RLIN) | 274099 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computer simulation. |
9 (RLIN) | 304569 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Education |
Основная подрубрика | Data processing. |
9 (RLIN) | 461539 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational technology. |
9 (RLIN) | 303678 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computer Science. |
9 (RLIN) | 155490 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Programming Techniques. |
9 (RLIN) | 566312 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational Technology. |
9 (RLIN) | 303678 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computers and Education. |
9 (RLIN) | 304193 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Artificial Intelligence (incl. Robotics). |
9 (RLIN) | 274102 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Simulation and Modeling. |
9 (RLIN) | 304570 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-16913-2">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-16913-2</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-SCS |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 414233 |
No items available.