Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Investigating Cultural Aspects in Indian Organizations (Record no. 414022)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 04377nam a22004935i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000559189
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922085850.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319160986
-- 978-3-319-16098-6
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-16098-6
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000559189
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
245 10 - Заглавие
Заглавие Investigating Cultural Aspects in Indian Organizations
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Empirical Evidence /
Ответственность edited by Vijay Pereira, Ashish Malik.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2015.
300 ## - Физическое описание
Объем XII, 204 p. 9 illus., 5 illus. in color.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии India Studies in Business and Economics,
ISSN серии 2198-0012
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Chapter 1 Culture in Indian Organisations -- Chapter 2 The role of religion on human resource management (HRM) practices in India -- Chapter 3 Zippies and the Shift in Cultural Values in India -- Chapter 4 The Cultural Similarity Paradox -- Chapter 5 A cross-cultural approach in coaching as viewed through the guru-śiṣya paradigm -- Chapter 6 An empirical study of the influence of culture on talent acquisition and relationship with organisational global ambitions in Indian organisations -- Chapter 7 Impact of Knowledge Management Practices on Competitive Advantage -- Chapter 8 A Study on Organisational Culture in Indian Private Hospitals -- Chapter 9 The Changing Face of Indian Organizations -- Chapter 10 Organizations and Indian Culture: A Multicultural Perspective -- Chapter 11 Culture research in India: Critical issues and future research opportunities.
520 ## - Аннотация
Аннотация The purpose of this edited collection is to analyze the cultural aspects of Indian organizations. As the world’s largest and most diverse democracy, Indian society can be best described as an amalgam of multiple cultures, value systems, socio-political and institutional orientations. This book offers a theoretical and empirical basis for understanding the evolving and changing nature of these aspects in Indian organizations. The World Bank predicts that in the near future India will become the world’s second largest economy. The recent high growth rates reported by businesses in the Indian economy needs to be sustainable, especially amidst its high cultural diversity. Whilst there is tremendous interest in understanding the intricacies of Indian culture and a growing literature focusing on topics such as India-specific management and internationalization strategies of Indian firms, the cultural aspects of Indian businesses have been largely ignored. This book aims to fill this gap. It covers various topics in organizational culture and management such as human resource management, cross-cultural communication and coaching, cultural similarity, cultural literacy, multiculturalism, generational cultural values, talent acquisition and knowledge management. It also features case studies from high growth sectors such as the IT and health industries.  Presenting contributions from local Indian and international researchers, this book provides a multidimensional perspective that will appeal to students, scholars and practitioners interested in organizational culture and management in India.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Economics.
9 (RLIN) 135154
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Globalization.
9 (RLIN) 201764
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Markets.
9 (RLIN) 462211
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Regional economics.
9 (RLIN) 566015
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Spatial economics.
9 (RLIN) 461530
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Cultural Studies.
9 (RLIN) 414102
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Economics/Management Science.
9 (RLIN) 247365
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Emerging Markets/Globalization.
9 (RLIN) 412428
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Regional/Spatial Science.
9 (RLIN) 316539
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Organization/Planning.
9 (RLIN) 303328
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Cultural Studies.
9 (RLIN) 414102
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Pereira, Vijay.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 465624
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Malik, Ashish.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 465625
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие India Studies in Business and Economics,
9 (RLIN) 447705
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-16098-6">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-16098-6</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SBE
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 414022

No items available.