Normal view
MARC view
Promoting Positive Youth Development (Record no. 413893)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 05734nam a22006375i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000559484 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922085828.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9783319171661 |
-- | 978-3-319-17166-1 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-3-319-17166-1 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000559484 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | BF712-724.92 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | JMC |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | PSY039000 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 155 |
Номер издания | 23 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Promoting Positive Youth Development |
Физический носитель | electronic resource |
Продолж. заглавия | Lessons from the 4-H Study / |
Ответственность | edited by Edmond P. Bowers, G. John Geldhof, Sara K. Johnson, Lacey J. Hilliard, Rachel M. Hershberg, Jacqueline V. Lerner, Richard M. Lerner. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | Cham : |
Издательство | Springer International Publishing : |
-- | Imprint: Springer, |
Дата издания | 2015. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | XII, 288 p. 2 illus. in color. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
490 1# - Серия | |
Заглавие серии | Advancing Responsible Adolescent Development, |
ISSN серии | 2195-089X |
505 0# - Примечание о содержании | |
Содержание | 1.Applying Research about Adolescence in Real-World Settings: The Sample Case -- Part I The Strengths of Youth: Self-Regulatory Capacities -- 2.Intentional Self Regulation in Youth: Applying Research Findings to Practice and Programs -- 3.The Regulation of Emotion in Adolescence -- 4.School Engagement, Academic Achievement, and Positive Youth Development -- 5.Building Hope for Positive Youth Development: Research, Practice, and Policy -- Part II The Contexts of Youth: Developmental Assets -- 6.Youth-Adult Relationships and Positive Youth Development -- 7.Peer Relationships and Positive Youth Development -- 8.Promoting Healthy Lifestyles through Youth Activity Participation: Lessons from Research -- Part III Positive Youth Development: Indexing Adaptive Developmental Regulations -- 9.The Five Cs Model of Positive Youth Development -- 10.Identity Development in Adolescence: Implications for Youth Policy and Practice -- Part IV Outcomes of PYD: The Impact of Adaptive Developmental Regulations -- 11.Promoting Contribution among Youth: Implications from Positive Youth Development Research for Youth Development Programs -- 12.Promoting Adolescent Sexual Health in Youth Programming: Implications of a Positive Youth Development Perspective -- 13.A Positive Youth Development Approach to Bullying: Promoting Thriving and Reducing Problem Behaviors -- 14.Afterword: On the Contributions of the 4-H Study of Positive Youth Development. |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | This book presents the results of a longitudinal 4-H study of youth development. The volume discusses how self-regulation and contextual resources (e.g., strong relationships with parents, peers, and the community) can be fostered in young people to contribute to optimal functioning throughout life. Each chapter examines a particular aspect of youth thriving, and offers findings on the role of positive development in a variety of outcomes. Contributors introduce a contemporary model of positive development for diverse youth, provide examples of effective youth development programs, and suggest applications for informing the next generation of policy and practice. Among the featured topics: The regulation of emotion in adolescence. School engagement, academic achievement, and positive youth development. Peer relationships and positive youth development. Identity development in adolescence and the implications for youth policy and practice. Promoting adolescent sexual health in youth programming. A positive youth development approach to bullying. Researchers in developmental psychology as well as educational policy and politics will gain from Promoting Positive Youth Development a new appreciation of young people's strengths and their centrality in creating effective youth programs and initiatives. “This volume is destined to become the handbook for anyone interested in the bourgeoning field of positive youth development. Promoting Positive Youth Development presents a rich, theoretically grounded understanding of the landscape today’s youth, families and programs. The contributors provide clear, data-driven guidance regarding the types of programs and settings that are most beneficial to young people.” Jean E. Rhodes, Ph.D. Department of Psychology University of Massachusetts, Boston. |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | psychology. |
9 (RLIN) | 296131 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Public health. |
9 (RLIN) | 301321 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational Policy. |
9 (RLIN) | 307810 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | ducation and state. |
9 (RLIN) | 462191 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Social policy. |
9 (RLIN) | 271495 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Families. |
9 (RLIN) | 460504 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Families |
Основная подрубрика | Social aspects. |
9 (RLIN) | 460505 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Developmental psychology. |
9 (RLIN) | 566366 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Psychology. |
9 (RLIN) | 296131 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Developmental Psychology. |
9 (RLIN) | 566368 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Family. |
9 (RLIN) | 135991 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Public Health. |
9 (RLIN) | 301321 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational Policy and Politics. |
9 (RLIN) | 312714 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Social Policy. |
9 (RLIN) | 271495 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Bowers, Edmond P. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 465443 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Geldhof, G. John. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 465444 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Johnson, Sara K. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 465445 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Hilliard, Lacey J. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 465446 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Hershberg, Rachel M. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 465447 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Lerner, Jacqueline V. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 465448 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Lerner, Richard M. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 465449 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие | |
Унифицированное заглавие | Advancing Responsible Adolescent Development, |
9 (RLIN) | 312450 |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-17166-1">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-17166-1</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-BHS |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 413893 |
No items available.