Normal view
MARC view
Local Drivers for Improvement Capacity (Record no. 413381)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 03950nam a22005535i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000558314 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922085654.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9783319127248 |
-- | 978-3-319-12724-8 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-3-319-12724-8 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000558314 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | LB2801-3095 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | JNK |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | EDU001000 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 371.2 |
Номер издания | 23 |
100 1# - Автор | |
Автор | Blossing, Ulf. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 455975 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Local Drivers for Improvement Capacity |
Физический носитель | electronic resource |
Продолж. заглавия | Six Types of School Organisations / |
Ответственность | by Ulf Blossing, Torgeir Nyen, Åsa Söderström, Anna Hagen Tønder. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | Cham : |
Издательство | Springer International Publishing : |
-- | Imprint: Springer, |
Дата издания | 2015. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | VIII, 74 p. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
490 1# - Серия | |
Заглавие серии | SpringerBriefs in Education, |
ISSN серии | 2211-1921 |
505 0# - Примечание о содержании | |
Содержание | Preface -- 1. Introduction -- 2. Organisational Perspectives on Schools and Change -- 3. Method -- 4. Six School Types -- 5. Concluding Reflections. |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | This book presents systematically six types of schools, with different improvement capacities. Different schools have different capacities for school improvement, depending on the school infrastructure, norms and routines for the improvement process, improvement roles, and improvement history. The organisation of the improvement capacity is understood on the basis of sensemaking processes among teachers and school leaders. The book focuses on the challenges for each type of school in their improvement work, and which situations and circumstances they need to take into account. The school types are illustrated with detailed descriptions of six schools, coming from an evaluation of a Norwegian school development program. The book fills a need in school organisations to have concrete illustrations from similar schools of how teacher teams are organised, how leadership is exercised and processes are organised in their efforts of improving the organisation and building a complex and effective capacity. Schools’ improvement capacity has become an important feature in school management and leadership as well as in research as western states have decentralised governance to the local level. The expectations on school leaders as well as on teachers are high when it comes to improve their schools to raise student outcome. Accounts of professional school cultures and professional learning communities often describe in an overall perspective the ideal school where such an improvement capacity is in work. However, accounts of the many ways of organising the capacity which perhaps are not all in all ideal or effective also contribute to the knowledge of the local school process. |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | education. |
9 (RLIN) | 566270 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | School management and organization. |
9 (RLIN) | 461136 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | School administration. |
9 (RLIN) | 461137 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational Policy. |
9 (RLIN) | 307810 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | ducation and state. |
9 (RLIN) | 462191 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Assessment. |
9 (RLIN) | 461320 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Education. |
9 (RLIN) | 566271 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Administration, Organization and Leadership. |
9 (RLIN) | 332520 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational Policy and Politics. |
9 (RLIN) | 312714 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Assessment, Testing and Evaluation. |
9 (RLIN) | 304045 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Nyen, Torgeir. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 464608 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Söderström, Åsa. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 464609 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Hagen Tønder, Anna. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 464610 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие | |
Унифицированное заглавие | SpringerBriefs in Education, |
9 (RLIN) | 446006 |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-12724-8">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-12724-8</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-SHU |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 413381 |
No items available.