Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Local Drivers for Improvement Capacity (Record no. 413381)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 03950nam a22005535i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000558314
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922085654.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319127248
-- 978-3-319-12724-8
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-12724-8
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000558314
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LB2801-3095
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JNK
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU001000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 371.2
Номер издания 23
100 1# - Автор
Автор Blossing, Ulf.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 455975
245 10 - Заглавие
Заглавие Local Drivers for Improvement Capacity
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Six Types of School Organisations /
Ответственность by Ulf Blossing, Torgeir Nyen, Åsa Söderström, Anna Hagen Tønder.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2015.
300 ## - Физическое описание
Объем VIII, 74 p.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии SpringerBriefs in Education,
ISSN серии 2211-1921
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Preface -- 1. Introduction -- 2. Organisational Perspectives on Schools and Change -- 3. Method -- 4. Six School Types -- 5. Concluding Reflections.
520 ## - Аннотация
Аннотация This book presents systematically six types of schools, with different improvement capacities. Different schools have different capacities for school improvement, depending on the school infrastructure, norms and routines for the improvement process, improvement roles, and improvement history. The organisation of the improvement capacity is understood on the basis of sensemaking processes among teachers and school leaders. The book focuses on the challenges for each type of school in their improvement work, and which situations and circumstances they need to take into account. The school types are illustrated with detailed descriptions of six schools, coming from an evaluation of a Norwegian school development program. The book fills a need in school organisations to have concrete illustrations from similar schools of how teacher teams are organised, how leadership is exercised and processes are organised in their efforts of improving the organisation and building a complex and effective capacity. Schools’ improvement capacity has become an important feature in school management and leadership as well as in research as western states have decentralised governance to the local level. The expectations on school leaders as well as on teachers are high when it comes to improve their schools to raise student outcome. Accounts of professional school cultures and professional learning communities often describe in an overall perspective the ideal school where such an improvement capacity is in work. However, accounts of the many ways of organising the capacity which perhaps are not all in all ideal or effective also contribute to the knowledge of the local school process.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика education.
9 (RLIN) 566270
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика School management and organization.
9 (RLIN) 461136
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика School administration.
9 (RLIN) 461137
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Policy.
9 (RLIN) 307810
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика ducation and state.
9 (RLIN) 462191
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Assessment.
9 (RLIN) 461320
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education.
9 (RLIN) 566271
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Administration, Organization and Leadership.
9 (RLIN) 332520
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Policy and Politics.
9 (RLIN) 312714
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Assessment, Testing and Evaluation.
9 (RLIN) 304045
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Nyen, Torgeir.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 464608
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Söderström, Åsa.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 464609
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Hagen Tønder, Anna.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 464610
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие SpringerBriefs in Education,
9 (RLIN) 446006
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-12724-8">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-12724-8</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 413381

No items available.