Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

EcoJustice, Citizen Science and Youth Activism (Record no. 412835)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 05108nam a22005535i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000558094
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922085513.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319116082
-- 978-3-319-11608-2
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-11608-2
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000558094
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LC8-6691
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JNU
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории PD
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории SCI063000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 507.1
Номер издания 23
245 10 - Заглавие
Заглавие EcoJustice, Citizen Science and Youth Activism
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Situated Tensions for Science Education /
Ответственность edited by Michael P. Mueller, Deborah J. Tippins.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2015.
300 ## - Физическое описание
Объем XV, 460 p. 89 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии Environmental Discourses in Science Education,
ISSN серии 2352-7307 ;
№ тома 1
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Put Away Your Pencils-Reconceptualizing School Accountability through EcoJustice -- Provoking EcoJustice-Taking Citizen Science and Youth Activism Beyond the School Curriculum -- The Sustainable Farm School-Waldorf Philosophy and EcoJustice Theory in Aesthetic Contexts -- Building Teacher Leaders and Sustaining Local Communities through a Collaborative Farm to School Education Project-What EcoJustice Work Can PreService Teachers Do? -- Drawing on Place and Culture for Climate Change Education in Native Communities -- The Will of the Ancestors: A Collaborative Elementary Science Curriculum Design Initiative -- Eco, Social, or Any Other Justice? Critical Awareness among International Service-Learning Program Participants in Costa Rica -- Art to Capture Learning about the Longleaf Pine Ecosystem-Why a Picture is Worth a Thousand Words -- Ponder This? Editorial by J Myron Atkin -- The Commonplaces of Schooling and Citizen Science-Editorial by Xavier Fazio and Doug Karrow -- Living History-Challenging Citizen Science and Youth Activism through Historical Re-enacting -- Teaching with Citizen Science-It’s More than Just Putting Out Fires! -- Carrizo Springs, Texas-The Story of the Systems Academy for Young Scientists (SAYS) -- Mediated Pedagogy in a Blended Environment: Impact of Processes and Settings -- Why the Secret of the Great Smoky Mountains Institute at Tremont Should Influence Science Education-Connecting People and Nature -- Democratic Participation with Scientists through Socioscientific Inquiry -- Ponder This? Editorial -- Youth Activism-Editorial -- Balancing Economic Utility with Civic Responsibility -- Pursuing Youth-led Socioscientific Activism: Conversations of Participation, Pedagogy, and Power -- Harnessing Youth Activism with/in Undergraduate Education: A Case Study of Change Lab -- Science and Democracy in Youth Environmental Action-Learning “Good” Thinking -- Hitting the Big Screen-Urban Youth Activism through Documentary Film -- From Citizen Diplomacy to Youth Activism: The Story of the Global Thinking Project -- Seeing the Forest for the Trees! Conservation and Activism through Socioscientific Issues for Young Children -- Ponder This? Editorial by Angela Calabrese Barton.
520 ## - Аннотация
Аннотация This volume draws on the ecojustice, citizen science and youth activism literature base in science education and applies the ideas to situated tensions as they are either analyzed theoretically or praxiologically within science education pedagogy. It uses ecojustice to evaluate the holistic connections between cultural and natural systems, environmentalism, sustainability and Earth-friendly marketing trends, and introduces citizen science and youth activism as two of the pedagogical ways ecojustice philosophy can be enacted. It also comprises evidence-based practice with international service, community embedded curriculum, teacher preparation, citizen monitoring and community activism, student-scientist partnerships, socioscientific issues, and new avenues for educational research.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика education.
9 (RLIN) 566270
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Science Education.
9 (RLIN) 303680
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Teaching.
9 (RLIN) 134635
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education
Основная подрубрика Philosophy.
9 (RLIN) 134639
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика environmental law.
9 (RLIN) 306764
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Environmental policy.
9 (RLIN) 134558
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education.
9 (RLIN) 566271
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Science Education.
9 (RLIN) 303680
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Environmental Law/Policy/Ecojustice.
9 (RLIN) 306765
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Philosophy.
9 (RLIN) 310091
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Teaching and Teacher Education.
9 (RLIN) 316041
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Mueller, Michael P.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 455154
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Tippins, Deborah J.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 455155
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие Environmental Discourses in Science Education,
9 (RLIN) 463683
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-11608-2">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-11608-2</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 412835

No items available.