Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Metacognition: Fundaments, Applications, and Trends (Record no. 412828)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 04012nam a22004815i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000557991
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922085512.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319110622
-- 978-3-319-11062-2
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-11062-2
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000557991
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс Q342
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории UYQ
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории COM004000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 006.3
Номер издания 23
245 10 - Заглавие
Заглавие Metacognition: Fundaments, Applications, and Trends
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия A Profile of the Current State-Of-The-Art /
Ответственность edited by Alejandro Peña-Ayala.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2015.
300 ## - Физическое описание
Объем XIX, 367 p. 46 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии Intelligent Systems Reference Library,
ISSN серии 1868-4394 ;
№ тома 76
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Conceptual -- Framework -- Studies -- Approaches -- Tools.
520 ## - Аннотация
Аннотация This book is devoted to the Metacognition arena. It highlights works that show relevant analysis, reviews, theoretical, and methodological proposals, as well as studies, approaches, applications, and tools that shape current state, define trends and inspire future research. As a result of the revision process fourteen manuscripts were accepted and organized into five parts as follows: ·     Conceptual: contains conceptual works oriented to: (1) review models of strategy instruction and tailor a hybrid strategy; (2) unveil second-order judgments and define a method to assess metacognitive judgments; (3) introduces a conceptual model to describe the metacognitive activity as an autopoietic system. ·     Framework: offers three works concerned with: (4) stimulate metacognitive skills and self-regulatory functions; (5) evaluate metacognitive skills and self-regulated learning at problem solving; (6) deal with executive management metacognition and strategic knowledge metacognition. ·     Studies: reports research related to: (7) uncover how metacognitive awareness of listening strategies bias listening proficiency; (8) unveil how metacognitive skills and motivation are achieved in science informal learning; (9) tackle stress at learning by means of coping strategies. ·     Approaches: focus on the following targets: (10) social metacognition to support collaborative problem solving; (11) metacognitive skills to be stimulated in computer supported collaborative learning; (12) metacognitive knowledge and metacognitive experiences are essential for teaching practices. ·     Tools: promotes the use of intelligent tutoring systems such as: (13) BioWorld allows learners to practice medical diagnostic by providing virtual patient cases; (14) MetaHistoReasoning provides examples to learners and inquiries about the causes of historical events. This volume will be a source of interest for researchers, practitioners, professors, and postgraduate students aimed at updating their knowledge and finding targets for future work in the metacognition arena.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика engineering.
9 (RLIN) 224332
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Artificial intelligence.
9 (RLIN) 274099
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Computational Intelligence.
9 (RLIN) 307538
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Engineering.
9 (RLIN) 224332
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Computational Intelligence.
9 (RLIN) 307538
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Artificial Intelligence (incl. Robotics).
9 (RLIN) 274102
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Learning & Instruction.
9 (RLIN) 303864
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Peña-Ayala, Alejandro.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 449148
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие Intelligent Systems Reference Library,
9 (RLIN) 447053
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-11062-2">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-11062-2</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-ENG
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 412828

No items available.