Normal view
MARC view
Metacognition: Fundaments, Applications, and Trends (Record no. 412828)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 04012nam a22004815i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000557991 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922085512.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9783319110622 |
-- | 978-3-319-11062-2 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-3-319-11062-2 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000557991 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | Q342 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | UYQ |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | COM004000 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 006.3 |
Номер издания | 23 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Metacognition: Fundaments, Applications, and Trends |
Физический носитель | electronic resource |
Продолж. заглавия | A Profile of the Current State-Of-The-Art / |
Ответственность | edited by Alejandro Peña-Ayala. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | Cham : |
Издательство | Springer International Publishing : |
-- | Imprint: Springer, |
Дата издания | 2015. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | XIX, 367 p. 46 illus. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
490 1# - Серия | |
Заглавие серии | Intelligent Systems Reference Library, |
ISSN серии | 1868-4394 ; |
№ тома | 76 |
505 0# - Примечание о содержании | |
Содержание | Conceptual -- Framework -- Studies -- Approaches -- Tools. |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | This book is devoted to the Metacognition arena. It highlights works that show relevant analysis, reviews, theoretical, and methodological proposals, as well as studies, approaches, applications, and tools that shape current state, define trends and inspire future research. As a result of the revision process fourteen manuscripts were accepted and organized into five parts as follows: · Conceptual: contains conceptual works oriented to: (1) review models of strategy instruction and tailor a hybrid strategy; (2) unveil second-order judgments and define a method to assess metacognitive judgments; (3) introduces a conceptual model to describe the metacognitive activity as an autopoietic system. · Framework: offers three works concerned with: (4) stimulate metacognitive skills and self-regulatory functions; (5) evaluate metacognitive skills and self-regulated learning at problem solving; (6) deal with executive management metacognition and strategic knowledge metacognition. · Studies: reports research related to: (7) uncover how metacognitive awareness of listening strategies bias listening proficiency; (8) unveil how metacognitive skills and motivation are achieved in science informal learning; (9) tackle stress at learning by means of coping strategies. · Approaches: focus on the following targets: (10) social metacognition to support collaborative problem solving; (11) metacognitive skills to be stimulated in computer supported collaborative learning; (12) metacognitive knowledge and metacognitive experiences are essential for teaching practices. · Tools: promotes the use of intelligent tutoring systems such as: (13) BioWorld allows learners to practice medical diagnostic by providing virtual patient cases; (14) MetaHistoReasoning provides examples to learners and inquiries about the causes of historical events. This volume will be a source of interest for researchers, practitioners, professors, and postgraduate students aimed at updating their knowledge and finding targets for future work in the metacognition arena. |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | engineering. |
9 (RLIN) | 224332 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Artificial intelligence. |
9 (RLIN) | 274099 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computational Intelligence. |
9 (RLIN) | 307538 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Engineering. |
9 (RLIN) | 224332 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computational Intelligence. |
9 (RLIN) | 307538 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Artificial Intelligence (incl. Robotics). |
9 (RLIN) | 274102 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Learning & Instruction. |
9 (RLIN) | 303864 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Peña-Ayala, Alejandro. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 449148 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие | |
Унифицированное заглавие | Intelligent Systems Reference Library, |
9 (RLIN) | 447053 |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-11062-2">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-11062-2</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-ENG |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 412828 |
No items available.