Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Facing Trajectories from School to Work (Record no. 412394)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 07694nam a22006615i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000558062
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922085351.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319114361
-- 978-3-319-11436-1
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-11436-1
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000558062
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LC1051-1072
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LC1041-1048
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JNRV
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU031000
Источник кода bisacsh
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU046000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 370.113
Номер издания 23
245 10 - Заглавие
Заглавие Facing Trajectories from School to Work
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Towards a Capability-Friendly Youth Policy in Europe /
Ответственность edited by Hans-Uwe Otto, Roland Atzmüller, Thierry Berthet, Lavinia Bifulco, Jean-Michel Bonvin, Enrica Chiappero-Martinetti, Valerie Egdell, Björn Halleröd, Christian Christrup Kjeldsen, Marek Kwiek, Regine Schröer, Josiane Vero, Marianna Zieleńska.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2015.
300 ## - Физическое описание
Объем XII, 394 p. 15 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии Technical and Vocational Education and Training: Issues, Concerns and Prospects,
ISSN серии 1871-3041 ;
№ тома 20
505 0# - Примечание о содержании
Содержание FOREWORD -- Fighting Social Inequality for Vulnerable Youth – A European Case, Hans-Uwe Otto -- CAPABILITY PERSPECTIVES ON VULNERABLE YOUTH IN EUROPE -- Chapter 1 Towards a Capabilities Perspective on Vulnerable Young People in Europe – An Introduction -- Holger Ziegler, Thierry Berthet, Roland Atzmüller, Jean-Michel Bonvin & Christian C. Kjeldsen -- Chapter 2 The Capability Approach, Education and the Labour Market, Christian Christrup Kjeldsen & Jean-Michel Bonvin -- CHANGES OF WELFARE POLICIES AND THE ROLE OF THE CAPABILITY APPROACH -- Chapter 3 Multilevel governance and capability approach: What convergence? Thierry Berthet -- Chapter 4 New Conditions of Professional Work or Fall of Professions? On Managerialism and Professionalism, Holger Ziegler & Niels Rosendal Jensen -- CAPABILITY PERSPECTIVES ON INSTITUTIONALIZED EDUCATION -- Chapter 5 Free Choice of Education? Capabilities, possibility spaces and incapacitations of education, labor and the way of living one values, Dirk Michel-Schertges -- Chapter 6 European Universities and Educational and Occupational Intergenerational Social Mobility, Marek Kwiek -- CAPABILITIES, LABOUR MARKET AND EDUCATION IN EUROPE -- Chapter 7 Operationalisation of the Capability Approach, Enrica Chiappero-Martinetti, Valerie Egdell, Emma Hollywood & Ronald McQuaid -- Chapter 8 Labour market trajectories and young Europeans’ capabilities to avoid poverty, social exclusion and dependency: a comparative analysis of 23 European countries, Björn Halleröd & Hans Ekbrand -- Chapter 9 Would Active Labour market policies enhance youth capability for work in Europe?  Marion Lambert, Josiane Vero, Björn Halleröd and Hans Ekbrand -- Chapter 10 Critical aspects of the transformation of work and welfare from a Capability perspective, Roland Atzmüller -- CAPABILITIES FOR VOICE, WORK AND EDUCATION –  CRITICAL ANALYSIS OF PROGRAMMES FOR DISADVANTAGED YOUNG PEOPLE IN EUROPE -- Chapter 11 11.1 Introduction to the case studies, Lavinia Bifulco, Valerie Egdell & Ronald McQuaid -- 11.2 Nine case studies from Europe -- 11.2.1 Good for nothing, capable of what? Early school leavers and regional public policies in France, Thierry Berthet, Véronique Simon -- 11.2.2 The Trespassing Project in Naples, Lavinia Bifulco, Raffaele Monteleone, Carlotta Mozzana -- 11.2.3 Vocational Training as an Integration Opportunity? A Swiss Case Study on Struggling Young Adults, Mael Dif-Pradalier, Emilie Rosenstein, Jean-Michel Bonvin -- 11.2.4 Addressing the Issue of Unemployment among Disadvantaged Youth in Scotland: Developing the Capability for Work, Valerie Egdell, Ronald McQuaid, Emma Hollywood -- 11.2.5 Pedagogy Back on Track; Enhancing Capabilities for Young People in Education and Work, Niels Rosendal Jensen, Christian Christrup Kjeldsen -- 11.2.6 The Development of Capabilities of Young People in a public-private programme, Karolina Szandar-Sztanderska, Marianna Zielenska -- 11.2.7 Contributing within the Social Division of Labour. Young People’s Social and Labour-Market Integration through Supra-Company Apprenticeship Training in Austria, Bettina Haidinger, Ruth Kasper -- 11.2.8 Establishing Caseness and working on “realistic perspectives” - A German Case Study on the Transition from School to Work, Jan Düker & Thomas Ley -- 11.2.9 Capabilities for Education, Work and Voice from the Perspective of “the Less Employable” University Graduates, Gunilla Bergström -- 11.3 Capabilities for Education, Work and Voice – A concluding remark, Christian Christrup Kjeldsen & Thomas Ley -- EU YOUTH STRATEGIES FROM A CAPABILITY PERSPECTIVE -- Chapter 12 Employability versus capability – European strategies for Young People, Gabriele Pedrini & Regine Schröer.
520 ## - Аннотация
Аннотация This book promotes a radical alternative impact on youth policy in Europe to overcome the situation of vulnerability and discrimination of a growing number of youngsters in their transition from school to work. It follows a Human Development perspective in using the Capability Approach (CA) as analytical and methodological guiding tool to improve the social conditions of the most socially vulnerable young people in European societies. The mission of the interdisciplinary authors is to expand the actual chances of the young to actively shape their lives in a way they have reason to choose and value. This book is based on the research of the EU Collaborative Project “Making Capabilities Work” (WorkAble), funded by the EU within the Seventh Framework Programme. It is the first empirical project to pursue a justice theory perspective on a European level. It also contributes to a fundamental change in the currently mostly insufficient attempts within the human capital approach to use the labour market to ensure desired lifestyle forms and a secure income for vulnerable youth.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика education.
9 (RLIN) 566270
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Policy.
9 (RLIN) 307810
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика ducation and state.
9 (RLIN) 462191
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика higher education.
9 (RLIN) 135303
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education.
9 (RLIN) 566271
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Professional & Vocational Education.
9 (RLIN) 307356
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Policy and Politics.
9 (RLIN) 312714
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Higher Education.
9 (RLIN) 135303
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Otto, Hans-Uwe.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 462907
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Atzmüller, Roland.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 462908
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Berthet, Thierry.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 462909
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Bifulco, Lavinia.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 462910
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Bonvin, Jean-Michel.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 455105
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Chiappero-Martinetti, Enrica.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 462911
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Egdell, Valerie.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 462912
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Halleröd, Björn.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 462913
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Kjeldsen, Christian Christrup.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 462914
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Kwiek, Marek.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 462915
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Schröer, Regine.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 462916
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Vero, Josiane.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 462917
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Zieleńska, Marianna.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 462918
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие Technical and Vocational Education and Training: Issues, Concerns and Prospects,
9 (RLIN) 309993
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-11436-1">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-11436-1</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 412394

No items available.