Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Swift Game Programming for Absolute Beginners (Record no. 411881)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 03265nam a22004455i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000556592
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922085211.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 170212s2015 xxu| s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9781484206508
-- 978-1-4842-0650-8
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-1-4842-0650-8
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000556592
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс QA76.7-76.73
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс QA76.76.C65
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории UMX
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории UMC
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории COM051010
Источник кода bisacsh
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории COM010000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 005.13
Номер издания 23
100 1# - Автор
Автор Egges, Arjan.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 333547
245 10 - Заглавие
Заглавие Swift Game Programming for Absolute Beginners
Физический носитель electronic resource
Ответственность by Arjan Egges.
260 ## - Выходные данные
Место издания Berkeley, CA :
Издательство Apress :
-- Imprint: Apress,
Дата издания 2015.
300 ## - Физическое описание
Объем 380 p.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
520 ## - Аннотация
Аннотация "Concepts of game programming are explained well, and no prior knowledge of Swift language programming is required. ... The images and audio provided are professional and clean." William Fahle, Computing Review, May 31, 2016 Swift Game Programming for Absolute Beginners teaches Apple’s Swift language in the context of four, fun and colorful games. Learn the Swift 2.0 language, and learn to create game apps for iOS at the same time – a double win! The four games you’ll develop while reading this book are: Painter Tut’s Tomb Penguin Pairs Tick Tick These four games are casual, arcade-style games representing the aim-and-shoot, casual, puzzle, and platform styles of game play. Professionally developed game assets form part of the book download. You’ll get professionally drawn sprites and imagery that’ll have you proud to show your learning to friends and family. The approach in Swift Game Programming for Absolute Beginners follows the structure of a game rather than the syntax of a language. You’ll learn to create game worlds, manage game objects and game states, define levels for players to pass through, implement animations based upon realistic physics, and much more. Along the way you’ll learn the language, but always in the context of fun and games. Swift is Apple’s new programming language introduced in 2014 to replace Objective-C as the main programming language for iOS devices and Mac OS X. Swift is a must learn language for anyone targeting Apple devices, and Swift Game Programming for Absolute Beginners provides the most fun you’ll ever have in stepping over the threshold toward eventual mastery of the language.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Computer Science.
9 (RLIN) 155490
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Programming languages (Electronic computers).
9 (RLIN) 459680
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Computer Science.
9 (RLIN) 155490
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Programming Languages, Compilers, Interpreters.
9 (RLIN) 303287
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4842-0650-8">http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4842-0650-8</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-CWD
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 411881

No items available.