Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Emerging Technologies for STEAM Education (Record no. 411388)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 04271nam a22004815i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000557186
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922085040.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 170212s2015 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319025735
-- 978-3-319-02573-5
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-02573-5
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000557186
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LC8-6691
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории YQT
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU039000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 371.33
Номер издания 23
245 10 - Заглавие
Заглавие Emerging Technologies for STEAM Education
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Full STEAM Ahead /
Ответственность edited by Xun Ge, Dirk Ifenthaler, J. Michael Spector.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2015.
300 ## - Физическое описание
Объем XVI, 411 p. 36 illus., 17 illus. in color.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии Educational Communications and Technology: Issues and Innovations
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Forward.- Introduction to the general problem area and the landscape of various concerns and issues.- What happens when portable devices are introduced in schools and colleges on a large scale?.- What happens when learners are moving from one location to another and working with others who may not be enrolled or following a similar curriculum?.- Education, training, competencies, curricula and technology.- Reconceptualizing a college engineering curriculum based on 21st century skills -- Reconceptualizing a high school science curriculum based on 21st century skills.-  Reconceptualizing a college liberal arts curriculum based on 21st century skills.- Reconceptualizing a middle school mathematics curriculum based on 21st century skills -- Authentic Learning and Meaningful Assessments.- Learning in and about Complex Domains -- Technologies Gone Awry -- Technologies that Show Potential to Improve Learning and Instruction -- Afterword.
520 ## - Аннотация
Аннотация This theory-to-practice guide offers leading-edge ideas for wide-scale curriculum reform in sciences, technology, engineering, the arts, and mathematics--the STEAM subjects. Chapters emphasize the critical importance of current and emerging digital technologies in bringing STEM education up to speed and implementing changes to curricula at the classroom level. Of particular interest are the diverse ways of integrating the liberal arts into STEM course content in mutually reshaping humanities education and scientific education. This framework and its many instructive examples are geared to ensure that both educators and students can become innovative thinkers and effective problem-solvers in a knowledge-based society. Included in the coverage: Reconceptualizing a college science learning experience in the new digital era. Using mobile devices to support formal, informal, and semi-formal learning. Change of attitudes, self-concept, and team dynamics in engineering education. The language arts as foundational for science, technology, engineering, art, and mathematics. Can K-12 math teachers train students to make valid logical reasoning? Moving forward with STEAM education research.   Emerging Technologies for STEAM Education equips educators, education researchers, administrators, and education policymakers with curricular and pedagogical strategies for making STEAM education the bedrock of accessible, relevant learning in keeping with today's digital advances.      .
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика education.
9 (RLIN) 566270
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational technology.
9 (RLIN) 303678
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education.
9 (RLIN) 566271
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Technology.
9 (RLIN) 303678
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Learning & Instruction.
9 (RLIN) 303864
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Ge, Xun.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 461135
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Ifenthaler, Dirk.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 310537
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Spector, J. Michael.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 310539
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие Educational Communications and Technology: Issues and Innovations
9 (RLIN) 447263
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-02573-5">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-02573-5</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-BHS
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 411388

No items available.