Normal view
MARC view
Language Teacher Education in a Multilingual Context (Record no. 404277)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 03997nam a22005295i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000546282 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922083656.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 160915s2014 ne | s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9789400773929 |
-- | 978-94-007-7392-9 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-94-007-7392-9 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000546282 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | LB1024.2-1050.75 |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | LB1705-2286 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | JNMT |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | EDU046000 |
Источник кода | bisacsh |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | EDU024000 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 370.711 |
Номер издания | 23 |
100 1# - Автор | |
Автор | Trent, John. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 455766 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Language Teacher Education in a Multilingual Context |
Физический носитель | electronic resource |
Продолж. заглавия | Experiences from Hong Kong / |
Ответственность | by John Trent, Xuesong Gao, Mingyue Gu. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | Dordrecht : |
Издательство | Springer Netherlands : |
-- | Imprint: Springer, |
Дата издания | 2014. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | X, 196 p. 1 illus. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
490 1# - Серия | |
Заглавие серии | Multilingual Education, |
ISSN серии | 2213-3208 ; |
№ тома | 6 |
505 0# - Примечание о содержании | |
Содержание | 1. Introduction -- 2. It is Not a Bad Idea for Me to Be a Language Teacher! -- 3. Cross-Border Pre-service Teachers in Hong Kong: Identity and Integration -- 4. Journeys towards teaching. Pre-service English language teachers’ understandings and experiences of teaching and teacher education in Hong Kong -- 5. Language Teachers and the Falling Language Standards in Hong Kong: An Internet-based Inquiry -- 6. A Comparative Study on Commitment to Teaching -- 7. The construction and reconstruction of teacher identities: The case of second career English language teachers in Hong Kong -- 8. Learning, teaching, and constructing identities abroad: ESL pre-service teacher experiences during a short-term international experience programme -- 9. Identity construction in a foreign land: Native-speaking English teachers and the contestation of teacher identities in Hong Kong schools -- 10. Political Conspiracy or Decoy Marketing?: Experienced Chinese teachers’ perceptions of using Putonghua as a Medium of Instruction in Hong Kong -- 11. An Ethico-political Analysis of Teacher Identity Construction.-Conclusion: Crossing boundaries and becoming English language teachers in multilingual contexts. . |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | This book provides a multifaceted, multilayered examination of the processes and challenges language teachers face in constructing their professional identities in multilingual contexts such as Hong Kong. It focuses on how professional and personal identities are enacted as individuals cross geographic, educational, and socio-cultural boundaries to become English language teachers in Hong Kong. It explores the construction of language teachers’ professional identities from multiple perspectives in multiple settings, including pre-service and in-service teachers from Hong Kong, Mainland China, and Western countries. Understanding the difficulties and challenges these language teachers face in their identity and professional development is of relevance to teachers and teacher educators, as well as those interested in becoming language teachers in multilingual contexts. |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | education. |
9 (RLIN) | 566270 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Applied linguistics. |
9 (RLIN) | 128856 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Language and languages. |
9 (RLIN) | 302386 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Education. |
9 (RLIN) | 566271 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Teaching and Teacher Education. |
9 (RLIN) | 316041 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | language education. |
9 (RLIN) | 303810 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Applied Linguistics. |
9 (RLIN) | 128856 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Gao, Xuesong. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 455767 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Gu, Mingyue. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 455768 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие | |
Унифицированное заглавие | Multilingual Education, |
9 (RLIN) | 449830 |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-7392-9">http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-7392-9</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-SHU |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 404277 |
No items available.