Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Language Teacher Education in a Multilingual Context (Record no. 404277)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 03997nam a22005295i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000546282
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922083656.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 160915s2014 ne | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9789400773929
-- 978-94-007-7392-9
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-94-007-7392-9
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000546282
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LB1024.2-1050.75
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LB1705-2286
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JNMT
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU046000
Источник кода bisacsh
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU024000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 370.711
Номер издания 23
100 1# - Автор
Автор Trent, John.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 455766
245 10 - Заглавие
Заглавие Language Teacher Education in a Multilingual Context
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Experiences from Hong Kong /
Ответственность by John Trent, Xuesong Gao, Mingyue Gu.
260 ## - Выходные данные
Место издания Dordrecht :
Издательство Springer Netherlands :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2014.
300 ## - Физическое описание
Объем X, 196 p. 1 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии Multilingual Education,
ISSN серии 2213-3208 ;
№ тома 6
505 0# - Примечание о содержании
Содержание 1. Introduction -- 2. It is Not a Bad Idea for Me to Be a Language Teacher! -- 3. Cross-Border Pre-service Teachers in Hong Kong: Identity and Integration -- 4. Journeys towards teaching. Pre-service English language teachers’ understandings and experiences of teaching and teacher education in Hong Kong -- 5. Language Teachers and the Falling Language Standards in Hong Kong:  An Internet-based Inquiry -- 6. A Comparative Study on Commitment to Teaching -- 7. The construction and reconstruction of teacher identities: The case of second career English language teachers in Hong Kong -- 8. Learning, teaching, and constructing identities abroad: ESL pre-service teacher experiences during a short-term international experience programme -- 9. Identity construction in a foreign land: Native-speaking English teachers and the contestation of teacher identities in Hong Kong schools -- 10. Political Conspiracy or Decoy Marketing?: Experienced Chinese teachers’ perceptions of using Putonghua as a Medium of Instruction in Hong Kong -- 11. An Ethico-political Analysis of Teacher Identity Construction.-Conclusion: Crossing boundaries and becoming English language teachers in multilingual contexts.  .
520 ## - Аннотация
Аннотация This book provides a multifaceted, multilayered examination of the processes and challenges language teachers face in constructing their professional identities in multilingual contexts such as Hong Kong. It focuses on how professional and personal identities are enacted as individuals cross geographic, educational, and socio-cultural boundaries to become English language teachers in Hong Kong. It explores the construction of language teachers’ professional identities from multiple perspectives in multiple settings, including pre-service and in-service teachers from Hong Kong, Mainland China, and Western countries. Understanding the difficulties and challenges these language teachers face in their identity and professional development is of relevance to teachers and teacher educators, as well as those interested in becoming language teachers in multilingual contexts.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика education.
9 (RLIN) 566270
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Applied linguistics.
9 (RLIN) 128856
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Language and languages.
9 (RLIN) 302386
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education.
9 (RLIN) 566271
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Teaching and Teacher Education.
9 (RLIN) 316041
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика language education.
9 (RLIN) 303810
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Applied Linguistics.
9 (RLIN) 128856
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Gao, Xuesong.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 455767
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Gu, Mingyue.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 455768
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие Multilingual Education,
9 (RLIN) 449830
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-7392-9">http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-7392-9</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 404277

No items available.