Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Implementing Corporate Social Responsibility (Record no. 404242)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 04736nam a22005415i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000545885
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922083649.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 160915s2014 ii | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9788132216537
-- 978-81-322-1653-7
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-81-322-1653-7
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000545885
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс HD62.6
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс HD60-60.5
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории KJVX
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории BUS074000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 658.048
Номер издания 23
245 10 - Заглавие
Заглавие Implementing Corporate Social Responsibility
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Indian Perspectives /
Ответственность edited by Subhasis Ray, S. Siva Raju.
260 ## - Выходные данные
Место издания New Delhi :
Издательство Springer India :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2014.
300 ## - Физическое описание
Объем XX, 210 p. 35 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Chapter 1. Measuring Performance of Corporate Social Initiatives: Some Methodological Issues -- Chapter 2. Implementing Corporate Social Responsibility in India: Issues and the Beyond -- Chapter 3. Analyzing Capacity Development Approaches in CSR Implementation and their Societal Impact: A Case Study of ITC's E-Choupal -- Chapter 4. “Good Business versus Being Good In Business” – Relationship between Financial Performance and Corporate Social Responsibility in India -- Chapter 5. Communicating Corporate Social Responsibility on the Internet: A Study of Some Indian Private Sector Companies -- Chapter 6. Corporate Social Responsibility (CSR) and Entrepreneurship in India: Exploring the Landscape of Possibilities -- Chapter 7. Shopping for CSR: An Indian Perspective of Implementing CSR in Retail -- Chapter 8. Corporate Social Responsibility in Indian Banking Sector: A Critical Analysis -- Chapter 9. Social Responsibility and the Indian Entrepreneur -- Chapter 10. Integrating CSR and its Sustainability into Management Education: The GITAM-SIFE Model -- Chapter 11. Issues in Implementing CS R: An Indian Perspective -- Chapter 12. Measuring Effectiveness of CSR Program- A Case Study of Tata Power Co. Ltd -- Chapter 13. Corporate Social Responsibility and Community Development in Assam: A Case Study of Oil India Limited -- Chapter 14. Shilpa Gurukula: A Novel CSR Initiative.
520 ## - Аннотация
Аннотация This book is a compilation of Corporate Social Responsibility (CSR) theory and practices, with special reference to the Indian context. Over the last few decades, which have seen the onset of globalization, emergence of the industrial sector and an increased focus on community development, much attention has been focused on the role of corporations towards developing those societies where their operations are based. The introduction and evolution of CSR theories and practice in the developed countries has given CSR theorists and practitioners the guidance to appropriately place and implement CSR initiatives to help develop their role in the developed societies. However, while ample literature exists on such CSR practices, little has been done to aid the development of CSR in developing countries. Characterized by peculiar economic, political and social settings, the developing world needed its own blueprint for how CSR works and how it could best succeed. The need for doing is especially pertinent to a country like India, which is presently at a very crucial threshold, economically, politically and socially. Given the need to contextualize CSR theory and practice to the developing context, several CSR theories and practices have been explored in this book, which will provide readers with a thorough understanding of CSR and its successful implementation.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Economics.
9 (RLIN) 135154
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Ethics.
9 (RLIN) 293107
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Finance.
9 (RLIN) 142509
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Social policy.
9 (RLIN) 271495
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Business planning.
9 (RLIN) 265432
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Economics/Management Science.
9 (RLIN) 247365
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Non-Profit Enterprises/Corporate Social Responsibility.
9 (RLIN) 414855
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Social Policy.
9 (RLIN) 271495
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Ethics.
9 (RLIN) 293107
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Public Finance & Economics.
9 (RLIN) 305149
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Emerging Markets/Globalization.
9 (RLIN) 412428
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Organization/Planning.
9 (RLIN) 303328
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Ray, Subhasis.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 455698
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Siva Raju, S.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 455699
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-81-322-1653-7">http://dx.doi.org/10.1007/978-81-322-1653-7</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SBE
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 404242

No items available.