Normal view
MARC view
Peer Review of Learning and Teaching in Higher Education (Record no. 404206)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 04191nam a22005055i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000546354 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922083641.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 160915s2014 ne | s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9789400776395 |
-- | 978-94-007-7639-5 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-94-007-7639-5 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000546354 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | LB5-3640 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | JNT |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | JMRL |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | EDU009000 |
Источник кода | bisacsh |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | EDU044000 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 371.3 |
Номер издания | 23 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Peer Review of Learning and Teaching in Higher Education |
Физический носитель | electronic resource |
Продолж. заглавия | International Perspectives / |
Ответственность | edited by Judyth Sachs, Mitch Parsell. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | Dordrecht : |
Издательство | Springer Netherlands : |
-- | Imprint: Springer, |
Дата издания | 2014. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | XVII, 219 p. 6 illus. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
490 1# - Серия | |
Заглавие серии | Professional Learning and Development in Schools and Higher Education ; |
№ тома | 9 |
505 0# - Примечание о содержании | |
Содержание | 1. Introduction: The Place of Peer Review in Learning and Teaching -- PART 1: Theory -- 2. Collaborative Peer-Supported Review of Teaching -- 3. A Practical Model for Conducting Helpful Peer Review of Teaching -- 4. Leadership: A Cultural Perspective on Review as Quality Assurance versus Quality Enhancement -- 5. Climates of Communication: Collegiality, Affect, Spaces and Attitudes in Peer Review -- 6. Six Questions -- PART 2: Practice -- 7. Peer Review as Quality Assurance -- 8. Peer Review for Distance Educators: Two Case Studies -- 9. Peer Review in a Foundations in Learning and Teaching Program -- 10. Peer Review of Teaching at the University of Nebraska-Lincoln -- 11. Implementing Departmental Peer Observation of Teaching in Universities -- PART 3: Conclusion -- 12. Was Moses peer reviewed? The Ten Commandments of Peer Observation of Teaching -- 13. International Perspectives on Peer Review as Quality Enhancement. |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | Incorporating both theoretical and practical perspectives, this volume of papers explores varied aspects of peer review of teaching in higher education. The section on theory features contributions from academics based in Europe, North America and Australia. It provides a number of models demonstrating ways in which collegial peer commentary can enhance the quality of learning and teaching. The chapters examine in detail the importance of communication and leadership, and deploy evidence from one-on-one interviews that evince the value of considering collegiality, emotions, attitudes, and spaces in peer review. The analysis shows how these factors are central to the ways in which lecturers and teachers communicate with each other to create constructive opportunities for learning. The chapters on practical considerations detail the peer review process and include case studies from institutions in Africa, Europe, North America and Australia, which focus on different areas of the topic, including peer review as a quality assurance mechanism, peer review in distance education, peer review in foundation courses, and peer review embedded within a department and across a university. The book ends with an international perspective on the role of peer review in ensuring a holistic approach to quality enhancement in learning and teaching. |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | education. |
9 (RLIN) | 566270 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Education, Higher. |
9 (RLIN) | 304002 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Education. |
9 (RLIN) | 566271 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Learning & Instruction. |
9 (RLIN) | 303864 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | higher education. |
9 (RLIN) | 135303 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Administration, Organization and Leadership. |
9 (RLIN) | 332520 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Sachs, Judyth. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 332521 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Parsell, Mitch. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 455618 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие | |
Унифицированное заглавие | Professional Learning and Development in Schools and Higher Education ; |
9 (RLIN) | 315274 |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-7639-5">http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-7639-5</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-SHU |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 404206 |
No items available.