Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Peer Review of Learning and Teaching in Higher Education (Record no. 404206)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 04191nam a22005055i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000546354
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922083641.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 160915s2014 ne | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9789400776395
-- 978-94-007-7639-5
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-94-007-7639-5
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000546354
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LB5-3640
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JNT
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JMRL
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU009000
Источник кода bisacsh
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU044000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 371.3
Номер издания 23
245 10 - Заглавие
Заглавие Peer Review of Learning and Teaching in Higher Education
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия International Perspectives /
Ответственность edited by Judyth Sachs, Mitch Parsell.
260 ## - Выходные данные
Место издания Dordrecht :
Издательство Springer Netherlands :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2014.
300 ## - Физическое описание
Объем XVII, 219 p. 6 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии Professional Learning and Development in Schools and Higher Education ;
№ тома 9
505 0# - Примечание о содержании
Содержание 1. Introduction: The Place of Peer Review in Learning and Teaching -- PART 1: Theory -- 2. Collaborative Peer-Supported Review of Teaching -- 3. A Practical Model for Conducting Helpful Peer Review of Teaching -- 4. Leadership: A Cultural Perspective on Review as Quality Assurance versus Quality Enhancement -- 5. Climates of Communication: Collegiality, Affect, Spaces and Attitudes in Peer Review -- 6. Six Questions -- PART 2: Practice -- 7. Peer Review as Quality Assurance -- 8. Peer Review for Distance Educators: Two Case Studies -- 9. Peer Review in a Foundations in Learning and Teaching Program -- 10. Peer Review of Teaching at the University of Nebraska-Lincoln -- 11. Implementing Departmental Peer Observation of Teaching in Universities -- PART 3: Conclusion -- 12. Was Moses peer reviewed? The Ten Commandments of Peer Observation of Teaching -- 13. International Perspectives on Peer Review as Quality Enhancement.
520 ## - Аннотация
Аннотация Incorporating both theoretical and practical perspectives, this volume of papers explores varied aspects of peer review of teaching in higher education. The section on theory features contributions from academics based in Europe, North America and Australia. It provides a number of models demonstrating ways in which collegial peer commentary can enhance the quality of learning and teaching. The chapters examine in detail the importance of communication and leadership, and deploy evidence from one-on-one interviews that evince the value of considering collegiality, emotions, attitudes, and spaces in peer review. The analysis shows how these factors are central to the ways in which lecturers and teachers communicate with each other to create constructive opportunities for learning.  The chapters on practical considerations detail the peer review process and include case studies from institutions in Africa, Europe, North America and Australia, which focus on different areas of the topic, including peer review as a quality assurance mechanism, peer review in distance education, peer review in foundation courses, and peer review embedded within a department and across a university. The book ends with an international perspective on the role of peer review in ensuring a holistic approach to quality enhancement in learning and teaching.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика education.
9 (RLIN) 566270
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education, Higher.
9 (RLIN) 304002
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education.
9 (RLIN) 566271
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Learning & Instruction.
9 (RLIN) 303864
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика higher education.
9 (RLIN) 135303
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Administration, Organization and Leadership.
9 (RLIN) 332520
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Sachs, Judyth.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 332521
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Parsell, Mitch.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 455618
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие Professional Learning and Development in Schools and Higher Education ;
9 (RLIN) 315274
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-7639-5">http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-7639-5</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 404206

No items available.