Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Global to Local Curriculum Policy Processes (Record no. 401774)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 03908nam a22004935i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000543776
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922082859.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 160915s2014 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319087627
-- 978-3-319-08762-7
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-08762-7
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000543776
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LC8-6691
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JNF
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU034000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 379
Номер издания 23
100 1# - Автор
Автор Ledger, Susan.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 451264
245 10 - Заглавие
Заглавие Global to Local Curriculum Policy Processes
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия The Enactment of the International Baccalaureate in Remote International Schools /
Ответственность by Susan Ledger, Lesley Vidovich, Tom O'Donoghue.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2014.
300 ## - Физическое описание
Объем VIII, 217 p.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии Policy Implications of Research in Education ;
№ тома 4
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Chapter 1: Introduction -- Chapter 2: The Context -- Chapter 3: Literature -- Chapter 4: The Research Approach -- Chapter 5: Case Study One: Satu International School (SIS) -- Chapter 6: Dua International School (DIS) -- Chapter 7: Case Study Three: Tiga International School (TIS) -- Chapter 8: Discussion -- Chapter 9: Conclusion -- Index.
520 ## - Аннотация
Аннотация This book explores the dynamics of curriculum policy processes involved in the adoption, production and enactment of the International Baccalaureate Primary Years Programme (IBPYP), accredited by the International Baccalaureate Organization (IBO). It addresses deficits in current literature and provides insight into and the complexities involved within a framework that takes cognisance of the relationships between global, regional, national and local levels of education policy processes. In doing so, it contributes to the current body of research on international education, remote education and policy processes. The IBPYP is one of the three programmes that go to make up the increasingly popular suite of programmes offered by the IBO. Given the exponential growth of international schools caused by an ever changing globalized world and a mobile workforce, international curriculum policy is becoming more complex. This has lead to a recognition of the need for a range of policy analysis studies in the field. The study presented in this book was conceptualised in the light of such recognition. This relatively uncharted field has been explored by focusing on one of the most ‘unusual’ settings. Accordingly, the adoption, production and enactment of the IBPYO at three remote international schools has been examined. The study also addresses how the phenomena of ‘international schools’ and ‘remote schools’ complement or compete with, each other. This results in a better understanding of the educational policies informing both ‘international schools’ and ‘remote schools’ and the interconnectivity that might exist between them.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика education.
9 (RLIN) 566270
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Curriculum planning.
9 (RLIN) 128853
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education.
9 (RLIN) 566271
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Policy and Politics.
9 (RLIN) 312714
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика International and Comparative Education.
9 (RLIN) 314990
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Curriculum Studies.
9 (RLIN) 304266
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Vidovich, Lesley.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 451265
700 1# - Другие авторы
Другие авторы O'Donoghue, Tom.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 451266
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие Policy Implications of Research in Education ;
9 (RLIN) 448976
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-08762-7">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-08762-7</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 401774

No items available.