Normal view
MARC view
Information Visualization (Record no. 400849)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 03718nam a22005055i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000543472 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922082604.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 160915s2014 gw | s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9783319073415 |
-- | 978-3-319-07341-5 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-3-319-07341-5 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000543472 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | QA75.5-76.95 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | UT |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | COM069000 |
Источник кода | bisacsh |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | COM032000 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 005.7 |
Номер издания | 23 |
100 1# - Автор | |
Автор | Spence, Robert. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 413950 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Information Visualization |
Физический носитель | electronic resource |
Продолж. заглавия | An Introduction / |
Ответственность | by Robert Spence. |
250 ## - Сведения об издании | |
Основные сведения об издании | 3rd ed. 2014. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | Cham : |
Издательство | Springer International Publishing : |
-- | Imprint: Springer, |
Дата издания | 2014. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | XXI, 321 p. 328 illus., 214 illus. in color. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
505 0# - Примечание о содержании | |
Содержание | Preface -- Introduction -- Issues -- Representation -- Presentation -- Interaction -- Design -- Case studies -- Glossary -- Videos. . |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | Information visualization is the act of gaining insight into data, and is carried out by virtually everyone. It is usually facilitated by turning data – often a collection of numbers – into images that allow much easier comprehension. Everyone benefits from information visualization, whether internet shopping, investigating fraud or indulging an interest in art. So no assumptions are made about specialist background knowledge in, for example, computer science, mathematics, programming or human cognition. Indeed, the book is directed at two main audiences. One comprises first year students of any discipline. The other comprises graduates – again of any discipline – who are taking a one- or two-year course of training to be visual and interaction designers. By focusing on the activity of design the pedagogical approach adopted by the book is based on the view that the best way to learn about the subject is to do it, to be creative: not to prepare for the ubiquitous examination paper. The content of the book, and the associated exercises, are typically used to support five creative design exercises, the final one being a group project mirroring the activity of a consultancy undertaking a design (not an implementation) for a client. Engagement with the material of this book can have a variety of outcomes. The composer of a school newsletter and the applicant for a multi-million investment should both be able to convey their message mor e effectively, and the curator of an exhibition will have new presentational techniques on their palette. For those students training to be visual/interaction designers the exercises have led to original and stimulating outcomes. . |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computer Science. |
9 (RLIN) | 155490 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Information systems. |
9 (RLIN) | 303226 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computer science |
Основная подрубрика | Mathematics. |
9 (RLIN) | 304486 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computer Science. |
9 (RLIN) | 155490 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Information Systems and Communication Service. |
9 (RLIN) | 304271 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computer Applications. |
9 (RLIN) | 303282 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computational Mathematics and Numerical Analysis. |
9 (RLIN) | 303505 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Media Design. |
9 (RLIN) | 303286 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computing Milieux. |
9 (RLIN) | 304592 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-07341-5">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-07341-5</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-SCS |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 400849 |
No items available.