Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Facebook Nation (Record no. 400011)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 03884nam a22004935i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000541710
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922082326.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 160915s2014 xxu| s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9781493917402
-- 978-1-4939-1740-2
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-1-4939-1740-2
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000541710
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс QA76.76.A65
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории UNH
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории UDBD
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории COM032000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 005.7
Номер издания 23
100 1# - Автор
Автор Lee, Newton.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 414477
245 10 - Заглавие
Заглавие Facebook Nation
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Total Information Awareness /
Ответственность by Newton Lee.
250 ## - Сведения об издании
Основные сведения об издании 2nd ed. 2014.
260 ## - Выходные данные
Место издания New York, NY :
Издательство Springer New York :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2014.
300 ## - Физическое описание
Объем XV, 412 p. 36 illus., 34 illus. in color.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
505 0# - Примечание о содержании
Содержание From 1984 to Total Information Awareness -- Social Networks and Privacy -- Smartphones and Privacy -- Privacy Breaches -- Business Intelligence -- Facebook Analytics, Advertising, and Marketing -- Consumer Privacy in the Age of Big Data -- Twitter- a World of Immediacy -- Misinformation and Disinformation -- Wikipedia and the New Web -- E-Government and E-Activism -- Generation C in the Age of Big Data -- Living in Facebook Nation -- Personal Privacy and Information Management -- Personal Total Information Awareness -- From Total Information Awareness to 1984.
520 ## - Аннотация
Аннотация Facebook’s psychological experiments and Edward Snowden’s NSA leaks epitomize a world of increasing information awareness in the social media ecosystem. With over a billion monthly active users, Facebook as a nation is overtaking China as the largest country in the world. President Barack Obama, in his 2011 State of the Union Address, called America “the nation of Edison and the Wright brothers” and “of Google and Facebook.” U.S. Chief Information Officer Steven VanRoekel opines that America has become a “Facebook nation” that demands increased transparency and interactivity from the federal government. Ubiquitous social networks such as Facebook, Google+, Twitter, and YouTube are creating the technologies, infrastructures, and big data necessary for Total Information Awareness – a controversial surveillance program proposed by DARPA after the 9/11 attacks. NSA’s secret PRISM program has reinvigorated WikiLeaks founder Julian Assange’s accusation that “Facebook is the most appalling spying machine that has ever been invented.” Facebook CEO Mark Zuckerberg once said, “We exist at the intersection of technology and social issues.” This book offers discourse and practical advice on the privacy issue in the age of big data, business intelligence in social media, e-government and e-activism, as well as personal total information awareness. This expanded edition also includes insights from Wikipedian Emily Temple-Wood and Facebook ROI experts Dennis Yu and Alex Houg.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Computer Science.
9 (RLIN) 155490
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Multimedia systems.
9 (RLIN) 303024
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Information systems.
9 (RLIN) 303226
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Computer Science.
9 (RLIN) 155490
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Information Systems Applications (incl. Internet).
9 (RLIN) 299051
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Media Research.
9 (RLIN) 414653
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Multimedia Information Systems.
9 (RLIN) 303028
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Management of Computing and Information Systems.
9 (RLIN) 303227
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4939-1740-2">http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4939-1740-2</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SCS
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 400011

No items available.