Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Grand Challenges in Technology Enhanced Learning (Record no. 399734)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 05329nam a22005055i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000542110
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922082234.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 160915s2014 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783319016672
-- 978-3-319-01667-2
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-319-01667-2
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000542110
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LC8-6691
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории YQT
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU039000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 371.33
Номер издания 23
100 1# - Автор
Автор Fischer, Frank.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 311264
245 10 - Заглавие
Заглавие Grand Challenges in Technology Enhanced Learning
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Outcomes of the 3rd Alpine Rendez-Vous /
Ответственность by Frank Fischer, Fridolin Wild, Rosamund Sutherland, Lena Zirn.
260 ## - Выходные данные
Место издания Cham :
Издательство Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2014.
300 ## - Физическое описание
Объем VIII, 79 p. 11 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии SpringerBriefs in Education,
ISSN серии 2211-1921
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Grand Challenge Problems from the Alpine Rendez-Vous - an Introduction -- 1.1 The Concept of Grand Challenge Problems -- 1.2 Development of the Grand Challenge Problems at the Alpine Rendez-Vous -- 2 | Grand Challenge Problems from the Alpine Rendez-Vous .- 2.1 Grand Challenge Problems Focusing on Connecting Learners -- 2.1.1 GCP1: Open Collaboration in Formal Education -- 2.1.2 GCP2: Technology-Supported Representation-Fitness -- 2.1.3 GCP3: Rich-Media Assignments -- 2.1.4 GCP4: Supporting an Open Culture of Design for TEL -- 2.1.5 GCP5: Multi-Level Evaluations of TEL -- Guest Commentaries on Connecting Learners -- 2.1.6 Guest Commentary by Roy Peas -- 2.1.7 Guest Commentary by Michelle Selinger.- 2.2 Grand Challenge Problems Focusing on Orchestrating Learning -- 2.2.1 GCP6: Emotion-Adaptive TEL -- 2.2.2 GCP7: Assessment and Automated Feedback -- 2.2.3 GCP8: One Informed Tutor per Child -- 2.2.4 GCP9: Improving Educational Practices through Data-supported Information Systems -- 2.2.5 GCP10: Semiotic Recommender Systems for Learning -- 2.2.6 GCP11: Enhancing Learning with Improved Information Retrieval.- 2.2.7 GCP12: Open TEL Practices -- Guest Commentaries on Orchestrating Learning -- 2.2.8 Guest Commentary -- 2.2.9 Guest Commentary by Florian Schulz-Pernice -- 2.2.10 Guest Commentary by Jim Slotta -- 2.3 Grand Challenge Problems Focusing on Contextualising Learning -- 2.3.1 GCP13: Learning Reading at Home (Authors: Andrew Manches, Ros Sutherland and Sarah Eagle) -- 2.3.2 GCP14: Technology for Young Children’s Expression of Scientific Ideas (Authors: Andrew Manches & Ros Sutherland) -- 2.3.3 GCP15: Evaluating Informal TEL (Author: Denise M. Whitelock) -- 2.3.4 GCP16: Engaging the Brains Reward System.- 2.3.5 GCP17: Drop-Out Prevention through Attrition Analytics -- 2.3.6 GCP18: New Forms of Assessment for Social TEL Environments -- 2.3.7 GCP19: Guidance for Technology Use in Early Years -- 2.3.8 GCP20: TEL Plasticity -- 2.3.9 GCP21: European TEL DataMart -- Guest Commentaries on Contextualising Learning -- 2.3.10 Guest Commentary by Charles Crook -- 2.3.11 Guest Commentary by Allison Littlejohn -- 2.3.12 Guest Commentary by Yves Punie -- 2.3.13 Guest Commentary by Karen Velasco -- GCP22: Open Research Methodology Infrastructure for CSCL.- General Conclusions -- References.
520 ## - Аннотация
Аннотация This book presents a key piece of the vision and strategy developed in STELLAR. It sets out a new mid-term agenda by defining Grand Challenges for research and development in technology-enhanced learning. Other than mere technology prizes, STELLAR Grand Challenges deal with problems at the interface of social and technical sciences. They pose problems that can be solved only in interdisciplinary collaboration. The descriptions of the Grand Challenge Problems were sent out to a number of stakeholders from industry, academia, and policy-making who responded with insightful, creative and critical comments bringing in their specific perspectives. This book will inspire everyone interested in TEL and its neighboring disciplines in their future projects. All of the listed problems, first hints with respect to the approach, measurable success indicators and funding sources are outlined. The challenges focus on what noted experts regard as important upcoming, pending, and innovative fields of research, the solution of which is within reach in a timeframe of a mere 2 to 15 years of work.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика education.
9 (RLIN) 566270
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Computer Science.
9 (RLIN) 155490
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education.
9 (RLIN) 566271
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational technology.
9 (RLIN) 303678
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика User Interfaces and Human Computer Interaction.
9 (RLIN) 219093
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Learning & Instruction.
9 (RLIN) 303864
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Wild, Fridolin.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 447683
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Sutherland, Rosamund.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 447684
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Zirn, Lena.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 447685
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие SpringerBriefs in Education,
9 (RLIN) 446006
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-01667-2">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-01667-2</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 399734

No items available.