Normal view
MARC view
Grand Challenges in Technology Enhanced Learning (Record no. 399734)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 05329nam a22005055i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000542110 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922082234.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 160915s2014 gw | s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9783319016672 |
-- | 978-3-319-01667-2 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-3-319-01667-2 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000542110 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | LC8-6691 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | YQT |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | EDU039000 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 371.33 |
Номер издания | 23 |
100 1# - Автор | |
Автор | Fischer, Frank. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 311264 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Grand Challenges in Technology Enhanced Learning |
Физический носитель | electronic resource |
Продолж. заглавия | Outcomes of the 3rd Alpine Rendez-Vous / |
Ответственность | by Frank Fischer, Fridolin Wild, Rosamund Sutherland, Lena Zirn. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | Cham : |
Издательство | Springer International Publishing : |
-- | Imprint: Springer, |
Дата издания | 2014. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | VIII, 79 p. 11 illus. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
490 1# - Серия | |
Заглавие серии | SpringerBriefs in Education, |
ISSN серии | 2211-1921 |
505 0# - Примечание о содержании | |
Содержание | Grand Challenge Problems from the Alpine Rendez-Vous - an Introduction -- 1.1 The Concept of Grand Challenge Problems -- 1.2 Development of the Grand Challenge Problems at the Alpine Rendez-Vous -- 2 | Grand Challenge Problems from the Alpine Rendez-Vous .- 2.1 Grand Challenge Problems Focusing on Connecting Learners -- 2.1.1 GCP1: Open Collaboration in Formal Education -- 2.1.2 GCP2: Technology-Supported Representation-Fitness -- 2.1.3 GCP3: Rich-Media Assignments -- 2.1.4 GCP4: Supporting an Open Culture of Design for TEL -- 2.1.5 GCP5: Multi-Level Evaluations of TEL -- Guest Commentaries on Connecting Learners -- 2.1.6 Guest Commentary by Roy Peas -- 2.1.7 Guest Commentary by Michelle Selinger.- 2.2 Grand Challenge Problems Focusing on Orchestrating Learning -- 2.2.1 GCP6: Emotion-Adaptive TEL -- 2.2.2 GCP7: Assessment and Automated Feedback -- 2.2.3 GCP8: One Informed Tutor per Child -- 2.2.4 GCP9: Improving Educational Practices through Data-supported Information Systems -- 2.2.5 GCP10: Semiotic Recommender Systems for Learning -- 2.2.6 GCP11: Enhancing Learning with Improved Information Retrieval.- 2.2.7 GCP12: Open TEL Practices -- Guest Commentaries on Orchestrating Learning -- 2.2.8 Guest Commentary -- 2.2.9 Guest Commentary by Florian Schulz-Pernice -- 2.2.10 Guest Commentary by Jim Slotta -- 2.3 Grand Challenge Problems Focusing on Contextualising Learning -- 2.3.1 GCP13: Learning Reading at Home (Authors: Andrew Manches, Ros Sutherland and Sarah Eagle) -- 2.3.2 GCP14: Technology for Young Children’s Expression of Scientific Ideas (Authors: Andrew Manches & Ros Sutherland) -- 2.3.3 GCP15: Evaluating Informal TEL (Author: Denise M. Whitelock) -- 2.3.4 GCP16: Engaging the Brains Reward System.- 2.3.5 GCP17: Drop-Out Prevention through Attrition Analytics -- 2.3.6 GCP18: New Forms of Assessment for Social TEL Environments -- 2.3.7 GCP19: Guidance for Technology Use in Early Years -- 2.3.8 GCP20: TEL Plasticity -- 2.3.9 GCP21: European TEL DataMart -- Guest Commentaries on Contextualising Learning -- 2.3.10 Guest Commentary by Charles Crook -- 2.3.11 Guest Commentary by Allison Littlejohn -- 2.3.12 Guest Commentary by Yves Punie -- 2.3.13 Guest Commentary by Karen Velasco -- GCP22: Open Research Methodology Infrastructure for CSCL.- General Conclusions -- References. |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | This book presents a key piece of the vision and strategy developed in STELLAR. It sets out a new mid-term agenda by defining Grand Challenges for research and development in technology-enhanced learning. Other than mere technology prizes, STELLAR Grand Challenges deal with problems at the interface of social and technical sciences. They pose problems that can be solved only in interdisciplinary collaboration. The descriptions of the Grand Challenge Problems were sent out to a number of stakeholders from industry, academia, and policy-making who responded with insightful, creative and critical comments bringing in their specific perspectives. This book will inspire everyone interested in TEL and its neighboring disciplines in their future projects. All of the listed problems, first hints with respect to the approach, measurable success indicators and funding sources are outlined. The challenges focus on what noted experts regard as important upcoming, pending, and innovative fields of research, the solution of which is within reach in a timeframe of a mere 2 to 15 years of work. |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | education. |
9 (RLIN) | 566270 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computer Science. |
9 (RLIN) | 155490 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Education. |
9 (RLIN) | 566271 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational technology. |
9 (RLIN) | 303678 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | User Interfaces and Human Computer Interaction. |
9 (RLIN) | 219093 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Learning & Instruction. |
9 (RLIN) | 303864 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Wild, Fridolin. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 447683 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Sutherland, Rosamund. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 447684 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Zirn, Lena. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 447685 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие | |
Унифицированное заглавие | SpringerBriefs in Education, |
9 (RLIN) | 446006 |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-01667-2">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-01667-2</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-SHU |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 399734 |
No items available.