Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

School-Parent Collaborations in Indigenous Communities (Record no. 399047)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 04519nam a22005415i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000541144
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922082023.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 160915s2014 xxu| s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9781461489849
-- 978-1-4614-8984-9
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-1-4614-8984-9
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000541144
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс BF721-723
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JMC
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории PSY004000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 155.4
Номер издания 23
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 155.424
Номер издания 23
100 1# - Автор
Автор Manor-Binyamini, Iris.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 446458
245 10 - Заглавие
Заглавие School-Parent Collaborations in Indigenous Communities
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия Providing Services for Children with Disabilities /
Ответственность by Iris Manor-Binyamini.
260 ## - Выходные данные
Место издания New York, NY :
Издательство Springer New York :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2014.
300 ## - Физическое описание
Объем XXVI, 198 p. 12 illus., 4 illus. in color.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Chapter 1. Indigenous Communities and Children with Disabilities in the World: Unique Characteristics of Indigenous Communities and Children with Disabilities -- Chapter 2. Key Terms -- Chapter 3. School Professionals and Parents of Children with Disabilities -- Chapter 4. Collaboration Between Parents of Children with Disabilities and Professionals in Schools -- Chapter 5. Background on the Bedouin Community in Israel -- Chapter 6. Children with Disabilities and Special Education in the Bedouin Community in Israel -- Chapter 7. Collaboration between Professionals and Parents of Children with Disabilities in the Bedouin Community: A Phenomenological Case Study.
520 ## - Аннотация
Аннотация Poverty. Lack of social support. Limited access to education. High risk for health problems. Indigenous communities face an inordinate number of hardships. But when children have special needs, these problems multiply exponentially, making existing difficulties considerably worse. School-Parent Collaborations in Indigenous Communities: Providing Services for Children with Disabilities begins with an in-depth overview of indigenous experience and psychology, and situates disabilities within the contexts of indigenous communities and education services. The pilot study at the core of the book, conducted among the Bedouins of southern Israel, shows this knowledge in action as special education personnel engage parents in interventions for their children. Going beyond facile concepts of cultural sensitivity, the model recasts professionals as cultural mediators between school and family. This practice-oriented information has the potential to improve not only the well-being of children and families, but of the greater community as well. Featured in the coverage: Unique characteristics of indigenous communities and children with disabilities. Psychological models of reactions to disability. Benefits of multidisciplinary teams. Factors affecting collaboration between indigenous parents of children with disabilities and school professionals. Core principles of indigenously attuned collaboration. An extended case study on collaboration between parents of children with disabilities and school professionals in a Bedouin community. School-Parent Collaborations in Indigenous Communities is a breakthrough resource for researchers, graduate students, and professionals working with special needs children in child and school psychology, international and comparative education, social work, cross-cultural psychology, public health, and educational psychology.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Philosophy (General).
9 (RLIN) 566367
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Public health.
9 (RLIN) 301321
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational psychology.
9 (RLIN) 346249
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика social work.
9 (RLIN) 566388
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Developmental psychology.
9 (RLIN) 566366
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Applied psychology.
9 (RLIN) 303992
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика psychology.
9 (RLIN) 296131
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Child and School Psychology.
9 (RLIN) 566374
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика International and Comparative Education.
9 (RLIN) 314990
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Social Work.
9 (RLIN) 566389
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Cross Cultural Psychology.
9 (RLIN) 566322
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Public Health.
9 (RLIN) 301321
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational Psychology.
9 (RLIN) 346249
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-8984-9">http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-8984-9</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-BHS
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 399047

No items available.