Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Managing the Public's Trust in Non-profit Organizations (Record no. 398662)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 03717nam a22004815i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000541516
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922081909.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 160915s2014 xxu| s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9781493905607
-- 978-1-4939-0560-7
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-1-4939-0560-7
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000541516
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс BF76.5
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JMB
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории PSY030000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 150.72
Номер издания 23
100 1# - Автор
Автор Burt, Christopher D.B.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 445769
245 10 - Заглавие
Заглавие Managing the Public's Trust in Non-profit Organizations
Физический носитель electronic resource
Ответственность by Christopher D.B. Burt.
260 ## - Выходные данные
Место издания New York, NY :
Издательство Springer New York :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2014.
300 ## - Физическое описание
Объем XVII, 65 p. 1 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
490 1# - Серия
Заглавие серии SpringerBriefs in Psychology,
ISSN серии 2192-8363
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Trust and Donating Money -- Understanding your Donor's Trust in your Charity -- Improving Charity Efficiency and Accountability in Order to Develop a foundation to Build transactional Trust -- Communication: Delivering Information to Donors -- Dealing with Trust Violation Events -- Summary and Conclusions.
520 ## - Аннотация
Аннотация For charitable organizations seeking relationships with donors, trust is as critical a factor as reputation. Simply put, people are reluctant to give if they can't be sure of where their money is going. Building trust is fast becoming recognized as a key not only to attracting donors, but to keeping them as well.  Managing the Public’s Trust in Non-Profit Organizations analyzes the intricate psychological processes behind trust and philanthropy and applies this knowledge to best-practice guidelines for nonprofits. This monograph explores cognitive, affective, societal, and other contexts for trust, and how these influence giving in the short and long term. On the practical level, chapters offer new research-based methods of assessing and gauging donor trust, and a real-world framework for building trust with donors, communities, and the public at large. These organization-level ideas are also related to larger policy initiatives such as the Millennium Development Goals. Among the book's core topics:  The role of trust in donating money. Understanding and measuring donors' trust in a charity. Improving charity efficiency and accountability in building trust. Communicating effectively with donors. Dealing with violations of trust. The future of charities and nonprofit organizations, especially in the digital age. The current climate demands more of the nonprofit sector as a major player in poverty reduction around the globe. Managing the Public’s Trust in Non-Profit Organizations brings innovative thinking on philanthropy to researchers and academics, professionals in charity and nonprofit management, and policymakers.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Philosophy (General).
9 (RLIN) 566367
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Psychic research.
9 (RLIN) 416798
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Psychological tests and testing.
9 (RLIN) 444943
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика psychology.
9 (RLIN) 296131
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Psychology Research.
9 (RLIN) 416799
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Organizational Studies, Economic Sociology.
9 (RLIN) 414927
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Psychological Methods/Evaluation.
9 (RLIN) 303711
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
830 #0 - Заголовок добавочной библ.записи на серию — унифицированное заглавие
Унифицированное заглавие SpringerBriefs in Psychology,
9 (RLIN) 445770
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4939-0560-7">http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4939-0560-7</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 398662

No items available.