Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

ICTs and the Millennium Development Goals (Record no. 398595)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 04752nam a22004935i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000541400
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922081857.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 160915s2014 xxu| s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9781489974396
-- 978-1-4899-7439-6
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-1-4899-7439-6
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000541400
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс QA75.5-76.95
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории UT
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории COM069000
Источник кода bisacsh
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории COM032000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 005.7
Номер издания 23
245 10 - Заглавие
Заглавие ICTs and the Millennium Development Goals
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия A United Nations Perspective /
Ответственность edited by Harleen Kaur, Xiaohui Tao.
260 ## - Выходные данные
Место издания Boston, MA :
Издательство Springer US :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2014.
300 ## - Физическое описание
Объем XII, 271 p. 35 illus., 15 illus. in color.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Learning, Communication and Interaction via Wiki: An Australian Perspective -- ICTs Diffusion Trajectories and Economic Development -- An Empirical Analysis of Gendered Differences in MDG Awareness Across Sources of Information -- Global Evidence of Age-Structured Differences in MDG Awareness Among Users of Personal Computers -- Finding Weighted Positive Influence Dominating Set to Make Impact to Negatives -- A Conceptual Interdisciplinary Plug-and-Play Cyber Security Framework -- Mobile Phone and Development: Synthesis on New Misuse Perspective -- Incorporating ICTs in Schools for Effective Education -- Implementing ICT in Schools in a Developing Country -- Information and Communication Technology (ICT) Applications for Customer Relationship Management (CRM) -- Information Retrieval Using Rough Set Approximations -- The Role of ICTs in Poverty Eradication -- ICT-Based Trade Facilitation and the MDGs -- A Case Study: From Game-Programming to ICTs -- Challenges for Mobile Governance in India.
520 ## - Аннотация
Аннотация This book attempts to create awareness about the UN-MDGs and how various ICT can be harnessed to appeal to different demographics. Current empirical evidence suggests that MDG awareness is relatively low particularly in developed countries, and that the levels of MDG awareness vary considerable across socioeconomic variables or demographics from United Nations perspective. It also examines how ICT can be used to bring about technical and social innovations strengthen livelihoods, support economic development, water and climate resilience and improve the education and health sectors and enhance development opportunities. Several studies are highlighted that reinforce the view that government support and private sector expertise and funding are important factors in ICT-based e-government solutions in developing countries. The book also builds on the thesis that a strong connection between competencies in mathematics, science, and information communication/technology is required to build logical concepts and critical thinking skills. It also examines the opportunities and barriers of promoting students’ learning skills, including communication, cooperation, collaboration and connection using the Wiki tool under the blackboard platform. Finally, the book also highlights the challenges involved in application of ICT in education. This is significant for educators in order to surmount these obstacles and consequently successfully incorporate ICT into the educational system. The chapters present the relevant literature on ICTs and the perceived barriers to ICT integration in basic education. They also focus on the implications of incorporating ICT in the basic educational system. The challenges confronting the integration of ICT in education are equally identified with a view to ensuring a more efficient application of ICT in attaining education for all.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Computer Science.
9 (RLIN) 155490
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Medical records
Основная подрубрика Data processing.
9 (RLIN) 304692
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Information systems.
9 (RLIN) 303226
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Management information systems.
9 (RLIN) 299049
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Computer Science.
9 (RLIN) 155490
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Information Systems and Communication Service.
9 (RLIN) 304271
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Business Information Systems.
9 (RLIN) 299050
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Health Informatics.
9 (RLIN) 303043
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Kaur, Harleen.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 445658
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Tao, Xiaohui.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 445659
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4899-7439-6">http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4899-7439-6</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SCS
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 398595

No items available.