Normal view
MARC view
Recommender Systems for Technology Enhanced Learning (Record no. 398548)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 04170nam a22005175i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000541507 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922081848.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 160915s2014 xxu| s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9781493905300 |
-- | 978-1-4939-0530-0 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-1-4939-0530-0 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000541507 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | Q334-342 |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | TJ210.2-211.495 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | UYQ |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | TJFM1 |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | COM004000 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 006.3 |
Номер издания | 23 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Recommender Systems for Technology Enhanced Learning |
Физический носитель | electronic resource |
Продолж. заглавия | Research Trends and Applications / |
Ответственность | edited by Nikos Manouselis, Hendrik Drachsler, Katrien Verbert, Olga C. Santos. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | New York, NY : |
Издательство | Springer New York : |
-- | Imprint: Springer, |
Дата издания | 2014. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | XIV, 306 p. 67 illus. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
505 0# - Примечание о содержании | |
Содержание | Collaborative Filtering Recommendation of Educational Content in Social Environments utilizing Sentiment Analysis Techniques -- Towards automated evaluation of learning resources inside repositories -- Linked Data and the Social Web as facilitators for TEL recommender systems in research and practice -- The Learning Registry: Applying Social Metadata for Learning Resource Recommendations -- A Framework for Personalised Learning-Plan Recommendations in Game-Based Learning -- An approach for an Affective Educational Recommendation Model -- The Case for Preference-Inconsistent Recommendations -- Further Thoughts on Context-Aware Paper Recommendations for Education -- Towards a Social Trust-aware Recommender for Teachers -- ALEF: from Application to Platform for Adaptive Collaborative Learning -- Two Recommending Strategies to enhance Online Presence in Personal Learning Environments -- Recommendations from Heterogeneous Sources in a Technology Enhanced Learning Ecosystem -- COCOON CORE: CO-Author Recommendations based on Betweenness Centrality and Interest Similarity -- Scientific Recommendations to Enhance Scholarly Awareness and Foster Collaboration. |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | As an area, Technology Enhanced Learning (TEL) aims to design, develop and test socio-technical innovations that will support and enhance learning practices of individuals and organizations. Information retrieval is a pivotal activity in TEL and the deployment of recommender systems has attracted increased interest during the past years. Recommendation methods, techniques and systems open an interesting new approach to facilitate and support learning and teaching. The goal is to develop, deploy and evaluate systems that provide learners and teachers with meaningful guidance in order to help identify suitable learning resources from a potentially overwhelming variety of choices. Contributions address the following topics: i) user and item data that can be used to support learning recommendation systems and scenarios, ii) innovative methods and techniques for recommendation purposes in educational settings and iii) examples of educational platforms and tools where recommendations are incorporated. |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computer Science. |
9 (RLIN) | 155490 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Information systems. |
9 (RLIN) | 303226 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Artificial intelligence. |
9 (RLIN) | 274099 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computer Science. |
9 (RLIN) | 155490 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Artificial Intelligence (incl. Robotics). |
9 (RLIN) | 274102 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Education (general). |
9 (RLIN) | 303863 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Information Systems and Communication Service. |
9 (RLIN) | 304271 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Manouselis, Nikos. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 445563 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Drachsler, Hendrik. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 445564 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Verbert, Katrien. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 445565 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Santos, Olga C. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 445566 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4939-0530-0">http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4939-0530-0</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-SCS |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 398548 |
No items available.