Normal view
MARC view
Learning Analytics (Record no. 398500)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 04132nam a22004815i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000540774 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922081839.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 160915s2014 xxu| s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9781461433057 |
-- | 978-1-4614-3305-7 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-1-4614-3305-7 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000540774 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | LC8-6691 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | YQT |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | EDU039000 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 371.33 |
Номер издания | 23 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Learning Analytics |
Физический носитель | electronic resource |
Продолж. заглавия | From Research to Practice / |
Ответственность | edited by Johann Ari Larusson, Brandon White. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | New York, NY : |
Издательство | Springer New York : |
-- | Imprint: Springer, |
Дата издания | 2014. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | XII, 195 p. 28 illus. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
505 0# - Примечание о содержании | |
Содержание | Introduction.- Designing Learning Analytics Experiences -- Harnessing the Currents of the Digital Ocean -- Educational Data Mining and Learning Analytics -- Analytics through an Institutional Lens: Definition, Theory, Design and Impact -- A Learning Management System-Based Early Warning System for Academic Advising in Undergraduate Engineering -- The Data-Assisted Approach to Building Intelligent Technology Enhanced Learning Environments -- Identifying Points for Pedagogical Intervention Based on Student Writing: Two Case Studies for the "Point of Originality.". |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | In education today, technology alone doesn't always lead to immediate success for students or institutions. In order to gauge the efficacy of educational technology, we need ways to measure the efficacy of educational practices in their own right. Through a better understanding of how learning takes place, we may work toward establishing best practices for students, educators, and institutions. These goals can be accomplished with learning analytics. Learning Analytics: From Research to Practice updates this emerging field with the latest in theories, findings, strategies, and tools from across education and technological disciplines. Guiding readers through preparation, design, and examples of implementation, this pioneering reference clarifies LA methods as not mere data collection but sophisticated, systems-based analysis with practical applicability inside the classroom and in the larger world. Case studies illustrate applications of LA throughout academic settings (e.g., intervention, advisement, technology design), and their resulting impact on pedagogy and learning. The goal is to bring greater efficiency and deeper engagement to individual students, learning communities, and educators, as chapters show diverse uses of learning analytics to: Enhance student and faculty performance. Improve student understanding of course material. Assess and attend to the needs of struggling learners. Improve accuracy in grading. Allow instructors to assess and develop their own strengths. Encourage more efficient use of resources at the institutional level. Researchers and practitioners in educational technology, IT, and the learning sciences will hail the information in Learning Analytics: From Research to Practice as a springboard to new levels of student, instructor, and institutional success. |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | education. |
9 (RLIN) | 566270 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Data mining. |
9 (RLIN) | 306371 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational tests and measurements. |
9 (RLIN) | 312646 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Education. |
9 (RLIN) | 566271 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational technology. |
9 (RLIN) | 303678 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computers and Education. |
9 (RLIN) | 304193 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Assessment, Testing and Evaluation. |
9 (RLIN) | 304045 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Data Mining and Knowledge Discovery. |
9 (RLIN) | 306372 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Larusson, Johann Ari. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 445484 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | White, Brandon. |
Роль лиц | editor. |
9 (RLIN) | 445485 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-3305-7">http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-3305-7</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-SHU |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 398500 |
No items available.