Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Learning Analytics (Record no. 398500)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 04132nam a22004815i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000540774
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922081839.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 160915s2014 xxu| s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9781461433057
-- 978-1-4614-3305-7
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-1-4614-3305-7
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000540774
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LC8-6691
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории YQT
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU039000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 371.33
Номер издания 23
245 10 - Заглавие
Заглавие Learning Analytics
Физический носитель electronic resource
Продолж. заглавия From Research to Practice /
Ответственность edited by Johann Ari Larusson, Brandon White.
260 ## - Выходные данные
Место издания New York, NY :
Издательство Springer New York :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2014.
300 ## - Физическое описание
Объем XII, 195 p. 28 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
505 0# - Примечание о содержании
Содержание Introduction.- Designing Learning Analytics Experiences -- Harnessing the Currents of the Digital Ocean -- Educational Data Mining and Learning Analytics -- Analytics through an Institutional Lens: Definition, Theory, Design and Impact -- A Learning Management System-Based Early Warning System for Academic Advising in Undergraduate Engineering -- The Data-Assisted Approach to Building Intelligent Technology Enhanced Learning Environments -- Identifying Points for Pedagogical Intervention Based on Student Writing: Two Case Studies for the "Point of Originality.".
520 ## - Аннотация
Аннотация In education today, technology alone doesn't always lead to immediate success for students or institutions. In order to gauge the efficacy of educational technology, we need ways to measure the efficacy of educational practices in their own right. Through a better understanding of how learning takes place, we may work toward establishing best practices for students, educators, and institutions. These goals can be accomplished with learning analytics. Learning Analytics: From Research to Practice updates this emerging field with the latest in theories, findings, strategies, and tools from across education and technological disciplines. Guiding readers through preparation, design, and examples of implementation, this pioneering reference clarifies LA methods as not mere data collection but sophisticated, systems-based analysis with practical applicability inside the classroom and in the larger world. Case studies illustrate applications of LA throughout academic settings (e.g., intervention, advisement, technology design), and their resulting impact on pedagogy and learning. The goal is to bring greater efficiency and deeper engagement to individual students, learning communities, and educators, as chapters show diverse uses of learning analytics to: Enhance student and faculty performance. Improve student understanding of course material. Assess and attend to the needs of struggling learners. Improve accuracy in grading. Allow instructors to assess and develop their own strengths. Encourage more efficient use of resources at the institutional level. Researchers and practitioners in educational technology, IT, and the learning sciences will hail the information in Learning Analytics: From Research to Practice as a springboard to new levels of student, instructor, and institutional success.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика education.
9 (RLIN) 566270
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Data mining.
9 (RLIN) 306371
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational tests and measurements.
9 (RLIN) 312646
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education.
9 (RLIN) 566271
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational technology.
9 (RLIN) 303678
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Computers and Education.
9 (RLIN) 304193
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Assessment, Testing and Evaluation.
9 (RLIN) 304045
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Data Mining and Knowledge Discovery.
9 (RLIN) 306372
700 1# - Другие авторы
Другие авторы Larusson, Johann Ari.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 445484
700 1# - Другие авторы
Другие авторы White, Brandon.
Роль лиц editor.
9 (RLIN) 445485
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-3305-7">http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-3305-7</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SHU
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 398500

No items available.