Normal view
MARC view
Physics for JavaScript Games, Animation, and Simulations (Record no. 397310)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 03242nam a22004095i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000540428 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922081551.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 160915s2014 xxu| s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9781430263388 |
-- | 978-1-4302-6338-8 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-1-4302-6338-8 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000540428 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | QA75.5-76.95 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | UY |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | COM014000 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 004 |
Номер издания | 23 |
100 1# - Автор | |
Автор | Ramtal, Dev. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 444277 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Physics for JavaScript Games, Animation, and Simulations |
Физический носитель | electronic resource |
Продолж. заглавия | With HTML5 Canvas / |
Ответственность | by Dev Ramtal, Adrian Dobre. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | Berkeley, CA : |
Издательство | Apress : |
-- | Imprint: Apress, |
Дата издания | 2014. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | XXIV, 508 p. 182 illus. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | Have you ever wanted to include believable physical behaviors in your games and projects to give them that extra edge? Physics for JavaScript Games, Animation, and Simulations teaches you how to incorporate real physics, such as gravity, friction, and buoyancy, into your HTML5 games, animations, and simulations. It also includes more advanced topics, such as particle systems, which are essential for creating effects such as sparks or smoke. The book also addresses the key issue of balancing accuracy and simplicity in your games and simulations, and the final chapters provide you with the information and the code to make the right choice for your project. Physics for JavaScript Games, Animation, and Simulations assumes you have a basic knowledge of JavaScript and HTML5. However, no previous knowledge of physics is required—only some very basic math skills. The authors present everything from basic principles to advanced concepts in an approachable way, so you’ll be able to follow the logic and easily adapt the principles to your own applications. The book is packed full of practical examples of how you can apply physics to your own games and applications. Spring behaviors can be used for anything from tweaking lowrider suspension to creating cloth simulation; flotation mechanics enable the simulation of submersibles or dirigibles; you can even create your own solar system with accurate orbits and gravity. It doesn’t matter if you’re modeling the Lorentz force in an electromagnetic field or you’re modeling the lift force in a flight simulator, Physics for JavaScript Games, Animation, and Simulations enables you to fill your games and applications with accurate and realistic effects. |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computer Science. |
9 (RLIN) | 155490 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computer Science. |
9 (RLIN) | 155490 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computer Science, general. |
9 (RLIN) | 155491 |
700 1# - Другие авторы | |
Другие авторы | Dobre, Adrian. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 444278 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4302-6338-8">http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4302-6338-8</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-CWD |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 397310 |
No items available.