Scientific Library of Tomsk State University

   E-catalog        

Normal view MARC view

Open Learning Cultures (Record no. 358292)

MARC details
000 -Маркер записи
Контрольное поле постоянной длины 03818nam a22004815i 4500
001 - Контрольный номер
Контрольное поле vtls000484937
005 - Дата корректировки
Контрольное поле 20210922070247.0
007 - Кодируемые данные (физ. описан.)
Контрольное поле постоянной длины cr nn 008mamaa
008 - Кодируемые данные
Контрольное поле постоянной длины 140715s2013 gw | s |||| 0|eng d
020 ## - Индекс ISBN
ISBN 9783642381744
-- 978-3-642-38174-4
024 7# - Прочие стандартные номера
Стандартный номер 10.1007/978-3-642-38174-4
Источник номера doi
035 ## - Системный контрольный номер
Системный контрольный номер to000484937
040 ## - Источник каталогиз.
Служба первич. каталог. Springer
Служба, преобразующая запись Springer
Организация, изменившая запись RU-ToGU
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LC5225.A75
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса
Классификационный индекс LB2822.75
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории JNKD
Источник кода bicssc
072 #7 - Код предметной/темат. категории
Код предметной/темат. категории EDU011000
Источник кода bisacsh
082 04 - Индекс Дьюи
Индекс Дьюи 371.26
Номер издания 23
100 1# - Автор
Автор Ehlers, Ulf-Daniel.
Роль лиц author.
9 (RLIN) 290544
245 10 - Заглавие
Заглавие Open Learning Cultures
Физический носитель [electronic resource] :
Продолж. заглавия A Guide to Quality, Evaluation, and Assessment for Future Learning /
Ответственность by Ulf-Daniel Ehlers.
260 ## - Выходные данные
Место издания Berlin, Heidelberg :
Издательство Springer Berlin Heidelberg :
-- Imprint: Springer,
Дата издания 2013.
300 ## - Физическое описание
Объем XVIII, 239 p. 38 illus.
Иллюстрации/тип воспроизводства online resource.
336 ## - Тип содержимого
Тип содержимого text
Content type code txt
Source rdacontent
337 ## - Средство доступа
Средство доступа computer
Media type code c
Source rdamedia
338 ## - Тип носителя
Тип носителя online resource
Carrier type code cr
Source rdacarrier
520 ## - Аннотация
Аннотация Today we are seeing a new form of blended learning: not only is technology enhancing the learning environment but formal and informal learning are combining and there is self- and peer-assessment of results. Open learning cultures are challenging the old and long-practiced methods used by educators and transforming learning into a more student-driven and independent activity , which uses online tools such as blogs, wikis or podcasts to connect resources, students and teachers in a novel way. While in higher education institutions most assessments are still tied to formal learning scenarios, teachers are more and more bound to recognize their students’ informal learning processes and networks. This book will help teachers, lecturers and students to better understand how open learning landscapes work, how to define quality and create assessments in such environments, and how to apply these new measures. To this end, Ehlers first elaborates the technological background for more collaborative, distributed, informal, and self-guided learning. He covers the rise of social media for learning and shows how an architecture of participation can change learning activities. These new paradigms are then applied to learning and education to outline what open learning landscapes look like. Here he highlights the shift from knowledge transfer to competence development, the increase in lifelong learning, and the importance of informal learning, user generated content, and open educational resources. He then shows how to manage quality by presenting a step by step guide to developing customized quality concepts for open learning landscapes. Finally, several methods dealing with assessment in these new environments are presented, including guidelines, templates and use cases to exemplify the approaches. Overall, Ehlers argues for assessment as an integral part of learning processes, with quality assurance as a method of stimulating a quality culture and continuous quality development rather than as a simple controlling exercise.
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика education.
9 (RLIN) 566270
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Computer Science.
9 (RLIN) 155490
650 #0 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational tests and measurements.
9 (RLIN) 312646
650 14 - Тематические рубрики
Основная рубрика Education.
9 (RLIN) 566271
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Assessment, Testing and Evaluation.
9 (RLIN) 304045
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Computers and Education.
9 (RLIN) 304193
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Educational technology.
9 (RLIN) 303678
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Human Resource Management.
9 (RLIN) 417250
650 24 - Тематические рубрики
Основная рубрика Computers and Society.
9 (RLIN) 303251
710 2# - Другие организации
Организация/юрисдикция SpringerLink (Online service)
9 (RLIN) 143950
773 0# - Источник информации
Название источника Springer eBooks
856 40 - Электронный адрес документа
URL <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-38174-4">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-38174-4</a>
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ ZDB-2-SCS
999 ## - Системные контрольные номера (Koha)
biblionumber (Koha) 358292

No items available.