Normal view
MARC view
Open Learning Cultures (Record no. 358292)
[ view plain ]
000 -Маркер записи | |
---|---|
Контрольное поле постоянной длины | 03818nam a22004815i 4500 |
001 - Контрольный номер | |
Контрольное поле | vtls000484937 |
005 - Дата корректировки | |
Контрольное поле | 20210922070247.0 |
007 - Кодируемые данные (физ. описан.) | |
Контрольное поле постоянной длины | cr nn 008mamaa |
008 - Кодируемые данные | |
Контрольное поле постоянной длины | 140715s2013 gw | s |||| 0|eng d |
020 ## - Индекс ISBN | |
ISBN | 9783642381744 |
-- | 978-3-642-38174-4 |
024 7# - Прочие стандартные номера | |
Стандартный номер | 10.1007/978-3-642-38174-4 |
Источник номера | doi |
035 ## - Системный контрольный номер | |
Системный контрольный номер | to000484937 |
040 ## - Источник каталогиз. | |
Служба первич. каталог. | Springer |
Служба, преобразующая запись | Springer |
Организация, изменившая запись | RU-ToGU |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | LC5225.A75 |
050 #4 - Расстановочный код библ. Конгресса | |
Классификационный индекс | LB2822.75 |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | JNKD |
Источник кода | bicssc |
072 #7 - Код предметной/темат. категории | |
Код предметной/темат. категории | EDU011000 |
Источник кода | bisacsh |
082 04 - Индекс Дьюи | |
Индекс Дьюи | 371.26 |
Номер издания | 23 |
100 1# - Автор | |
Автор | Ehlers, Ulf-Daniel. |
Роль лиц | author. |
9 (RLIN) | 290544 |
245 10 - Заглавие | |
Заглавие | Open Learning Cultures |
Физический носитель | [electronic resource] : |
Продолж. заглавия | A Guide to Quality, Evaluation, and Assessment for Future Learning / |
Ответственность | by Ulf-Daniel Ehlers. |
260 ## - Выходные данные | |
Место издания | Berlin, Heidelberg : |
Издательство | Springer Berlin Heidelberg : |
-- | Imprint: Springer, |
Дата издания | 2013. |
300 ## - Физическое описание | |
Объем | XVIII, 239 p. 38 illus. |
Иллюстрации/тип воспроизводства | online resource. |
336 ## - Тип содержимого | |
Тип содержимого | text |
Content type code | txt |
Source | rdacontent |
337 ## - Средство доступа | |
Средство доступа | computer |
Media type code | c |
Source | rdamedia |
338 ## - Тип носителя | |
Тип носителя | online resource |
Carrier type code | cr |
Source | rdacarrier |
520 ## - Аннотация | |
Аннотация | Today we are seeing a new form of blended learning: not only is technology enhancing the learning environment but formal and informal learning are combining and there is self- and peer-assessment of results. Open learning cultures are challenging the old and long-practiced methods used by educators and transforming learning into a more student-driven and independent activity , which uses online tools such as blogs, wikis or podcasts to connect resources, students and teachers in a novel way. While in higher education institutions most assessments are still tied to formal learning scenarios, teachers are more and more bound to recognize their students’ informal learning processes and networks. This book will help teachers, lecturers and students to better understand how open learning landscapes work, how to define quality and create assessments in such environments, and how to apply these new measures. To this end, Ehlers first elaborates the technological background for more collaborative, distributed, informal, and self-guided learning. He covers the rise of social media for learning and shows how an architecture of participation can change learning activities. These new paradigms are then applied to learning and education to outline what open learning landscapes look like. Here he highlights the shift from knowledge transfer to competence development, the increase in lifelong learning, and the importance of informal learning, user generated content, and open educational resources. He then shows how to manage quality by presenting a step by step guide to developing customized quality concepts for open learning landscapes. Finally, several methods dealing with assessment in these new environments are presented, including guidelines, templates and use cases to exemplify the approaches. Overall, Ehlers argues for assessment as an integral part of learning processes, with quality assurance as a method of stimulating a quality culture and continuous quality development rather than as a simple controlling exercise. |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | education. |
9 (RLIN) | 566270 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computer Science. |
9 (RLIN) | 155490 |
650 #0 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational tests and measurements. |
9 (RLIN) | 312646 |
650 14 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Education. |
9 (RLIN) | 566271 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Assessment, Testing and Evaluation. |
9 (RLIN) | 304045 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computers and Education. |
9 (RLIN) | 304193 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Educational technology. |
9 (RLIN) | 303678 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Human Resource Management. |
9 (RLIN) | 417250 |
650 24 - Тематические рубрики | |
Основная рубрика | Computers and Society. |
9 (RLIN) | 303251 |
710 2# - Другие организации | |
Организация/юрисдикция | SpringerLink (Online service) |
9 (RLIN) | 143950 |
773 0# - Источник информации | |
Название источника | Springer eBooks |
856 40 - Электронный адрес документа | |
URL | <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-38174-4">http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-38174-4</a> |
912 ## - Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | |
Coursera for Campus: онлайн курсы для ТГУ | ZDB-2-SCS |
999 ## - Системные контрольные номера (Koha) | |
biblionumber (Koha) | 358292 |
No items available.