Концепт "высшее образование" в дискурсе СМИ (на материале российских СМИ 2013-2015 гг.) Т. С. Рябова
Material type: ArticleOther title: Concept "higher education" in mass media discourse (based on the russian mass media in 2013-2015) [Parallel title]Subject(s): концепт "высшее образование" | медийный дискурс | средства массовой информацииGenre/Form: статьи в сборниках Online resources: Click here to access online In: Актуальные проблемы лингвистики и литературоведения. Вып. 20 : сборник материалов VI (XX) Международной конференции молодых ученых, г. Томск, 18–19 апреля 2019 г Вып. 20. С. 29-31Abstract: В статье обсуждается идея обусловленности содержания названного концепта социальной ролью высшего образования в России. Рассматривается специфика медийного представления концепта в сопоставлении с содержанием регламентирующих его нормативных документов. Проверяется гипотеза о зависимости стилистико-содержательного представления концепта от содержания и стиля документов. The article discusses the idea of conditionality of the concept content by the social role of higher education in Russia. The specificity of the media representation of the concept in comparison with the content of regulatory documents is considered. The hypothesis of the dependence of the stylistic and content representation of the concept on the content and style of the relevant documents is tested.Библиогр.: 5 назв.
В статье обсуждается идея обусловленности содержания названного концепта социальной ролью высшего образования в России. Рассматривается специфика медийного представления концепта в сопоставлении с содержанием регламентирующих его нормативных документов. Проверяется гипотеза о зависимости стилистико-содержательного представления концепта от содержания и стиля документов.
The article discusses the idea of conditionality of the concept content by the social role of higher education in Russia.
The specificity of the media representation of the concept in comparison with the content of regulatory documents is
considered. The hypothesis of the dependence of the stylistic and content representation of the concept on the content
and style of the relevant documents is tested.
There are no comments on this title.